23 In mig

Sikker cykling

Magasin er besøgt, og en kop kaffe er indtaget i solen. Det var godt at jeg var forudsigende og smurte fjæs i faktor 30, for solen varmede godt.

På vej hjem, fik jeg pludselig den gode idé at smutte forbi Da Vinci, der har de et stort udvalg af cykelhjelme. Jeg har længe tænkt på at købe en af slagsen.
Jeg kom ud en plov fattigere, men en beskyttet hjerne rigere. Nu kan alle de skide kantstensbilister bare komme an…eller ej, lad være med det, men HVIS nu, så er jeg beskyttet!
hjelm1.jpg
Jeg synes selv den er meget fin. Mærket hedder “Nutcase” og bagpå står der “I love my brain”. Yes, dét er den nye forårsmode – har jeg lige bestemt.
hjelm2.jpg

You Might Also Like

23 Comments

  • Reply
    judith
    tirsdag 1. april 2008 at 17:22

    Det må jeg sige, så fik du sgu det gjort!!
    Den er faktisk ret smart, så tillykke med den:-)

  • Reply
    fisker & fernández
    tirsdag 1. april 2008 at 17:23

    Den er totalt tjekket!

    Det burde vaere lov at koere med saadan een. Godt at du i det mindste passer paa dit hoved fra nu af 🙂

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 17:23

    Mor – tak. Ja, fik lige taget mig sammen dér 🙂

    F&F – du har ret, det burde være lov.

  • Reply
    Cirkusprinsesse
    tirsdag 1. april 2008 at 17:54

    Uhh det prikker til min dårlige samvittighed..

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 18:25

    Prik prik prik Prinsesse 😉 Ud at find en der passer til outfittet 🙂

  • Reply
    Valdemarsro.dk
    tirsdag 1. april 2008 at 19:03

    Hey, hvor fedt. Den er da flot!
    Brokkede mig igår over at man ikke kunne finde flotte feminine cykelhjelme… Nu skal jeg jo snart cykle på arbejde, så må nok hellere.

    Tak for fiffet

  • Reply
    Lotte
    tirsdag 1. april 2008 at 19:44

    Fedt! tillykke med din nye Nutcase 🙂
    Jeg har cykelhjelm på, når jeg kører på den hurtige cykel (som jeg primært kører fra Amager til Glostrup og retur på), men får aldrig taget hjelmen på, når jeg cykler på bycyklen – og det er nok i virkeligheden der, der er størst risiko for at komme til skade.
    Hmmmm, måske fik du lige prikket tilpas meget til samvittigheden til, at jeg nu tager hjelmen på UANSET hvilken cykel, jeg kører på og hvorhenne.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 19:46

    Valdermarsro – Som du kan se på linket, har de et stort udvalg af smarte hjelme. Du skal da ha’ en 🙂

    Lotte – Ja, jeg tror du har ret i at risikoen for ulykker, er større i byen. Så på med hjelmen!
    Jeg prikker gerne mere endnu 😉

  • Reply
    Jeannette Mariae
    tirsdag 1. april 2008 at 20:27

    Halløj for en god ide. Det er enorm smart, sådan en fiks lille sag, må jeg da lige have anskaffet mig 😉

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 20:31

    Det er da lige det du skal Jeannette ! Glæder mig til at se hvilken én af de mange farver du vælger 🙂

  • Reply
    Pigen
    tirsdag 1. april 2008 at 20:53

    Hvor godt Therese!

    Har en veninde, der blev påkørt i januar. Hendes hjelm blev kvast, og jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, hvad der var sket, hvis hun ikke havde haft den på 🙁 Og hun er den eneste jeg kender der brugte hjelm da. Nu er de fleste i omgangskredsen blevet udstyret med én, og hendes krop kommer langsomt ovenpå igen.

    Jeg mangler stadig en, men bevæger mig pt. ikke udenfor unis stisystemer, og der kører ingen biler. Meen, den skal snart indkøbes 🙂

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 21:22

    Pigen – det skal den nemlig ja! Og jeg er sikker på at du bliver fin med den! Jeg synes også på det sidste, at jeg har hørt om mange der er kommet til skade i trafikken. Og det kommer tættere og tættere på.

  • Reply
    Cirkusprinsesse
    tirsdag 1. april 2008 at 22:14

    Måske jeg kan ønske mig én til min fødselsdag – det tror jeg vil være en god idé.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 1. april 2008 at 22:42

    Ja det var da en super idé! Men du skulle måske gå ned og prøve én inden, så du ved hvilken størrelse og model du skal ønske dig.

  • Reply
    Madame
    onsdag 2. april 2008 at 10:19

    Wow hvor er den flot, Therese – sikke en god idé Det er et par herlige billeder 😉

  • Reply
    Signe
    onsdag 2. april 2008 at 12:21

    Godt gået Therese, og velkommen i klubben 🙂

    Jeg investerede i min for snart et år siden, og er blevet meget glad for at cykle rundt med den.
    Den jeg har minder faktisk meget om din, bare uden blomsterne 🙂

  • Reply
    Therese
    onsdag 2. april 2008 at 14:08

    Madame – tak 🙂

    Signe – Ja, jeg kan mærke at det er en god idé. Godt at høre at du også bruger hjelm!

  • Reply
    conny
    lørdag 5. april 2008 at 13:54

    Den dag, det bliver nødvendigt, ville man jo fortryde ud over alle grænser, hvis man ikke havde hjelmen på! Yndig, klædelig eller køn er nok ikke adjektiver, der kan bruges til cykelhjelme. Men jeg er vild med dine blomster. Min er bare – grå.
    Da Yngste og jeg for noget tid siden skulle prøve at cykle til hendes gymnasium (15 km!), ville jeg jo ikke køre uden hjelm. Så var der ved at blive krise i det lille hjem. Jeg måtte højtideligt love, at jeg ville tage den af, når vi skulle ind på den lokale cafe! Turen var lige ved at blive aflyst. Og jeg grinede -inden i mig selv.

  • Reply
    Therese
    lørdag 5. april 2008 at 14:08

    Du har helt ret Conny!
    Jeg har lagt mærke til herinde, at der er MANGE der kører med hjelm – og også de unge piger. De hér skaterhjelme er lige ved at være moderne, så måske Yngste en dag frivilligt køber én?

  • Reply
    conny
    lørdag 5. april 2008 at 21:00

    Det bliver vist i en uge med to torsdag 😉

  • Reply
    conny
    lørdag 5. april 2008 at 21:00

    øv – torsdagE – skulle der have stået.

  • Reply
    Lizelotte
    søndag 6. april 2008 at 10:30

    Hvor er den smart, Therese!!!

    Pigen, man kan også sagtens smadre hjerneskallen på en cykelsti – prøv et sammenstød med en anden cyklist, en ujævnhed i asfalten — så kan du ligge der.

    Jeg taler af erfaring – og jeg havde heldigvis hjelm på (som måtte skiftes bagefter).

  • Reply
    Therese
    søndag 6. april 2008 at 10:45

    Lizelotte – jeg er nemlig bare SÅ glad for den! Uhh, lyder ikke godt med det styrt!