15 In brok

Der bor en bager…..

…..men han bor IKKE hér!

Har taget tre rugbrød ud af ovnen. Sprøde udenpå, lækker farve – men RÅ indeni!!! Fulgte opskrift inde på Aurion, fuldstændig. Pisse irriterende altså. To dages brød forberedelser og biodynamisk super mel, spildt.

Jeg sætter mig lige over i et hjørne og skumler!

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Pigen
    onsdag 2. april 2008 at 20:05

    Argh, og det er bare så dyrt det mel! Øv 🙁

  • Reply
    Therese
    onsdag 2. april 2008 at 20:08

    Ja !! Det er det nemlig. Men jeg må jo op på hesten igen 🙂

  • Reply
    Rikke
    onsdag 2. april 2008 at 20:43

    Det er sku da også træls, når man gør så meget ud af det. Du må på den igen, men jo flere kerne jo sværereer det nok også at få det godt, det giver jo bare tungere brød ; )

  • Reply
    t.bop
    onsdag 2. april 2008 at 21:42

    Årh hvor synd – man blir så ærgelig når man har gjort sig umage i køkkenet og det ikke vil lykkes (jeg kender det indgående). men ta nu og nøjes med 1 brød ad gangen – og jeg vil ikke anbefale at bruge hest til at bage rugbrød. Derimod ka du jo bruge et stegetermometer for at se om du kan komme op på de dér 95grader. (og giv så iøvrigt ovnen skylden, det gør vi andre..

  • Reply
    Jeannette Mariae
    torsdag 3. april 2008 at 06:27

    Øv, altså – men smil herfra. Kan du ikke halvere dem og så bage dem lidt mere – Øh, bare et forslag. En dejlig dag til dig herfra 😉

  • Reply
    pedrsn
    torsdag 3. april 2008 at 08:22

    Aii altså!

    rå.. ! som i flydende dej stadigvæk eller?

  • Reply
    Therese
    torsdag 3. april 2008 at 11:15

    Rikke – ja det er jo det, men fulgte opskrifter, og de ektra kerner jeg havde puttet i, havde jeg trukket fra i rugkerneafdelingen 😉

    T.bop – Jeg bagte tre, for det var lige hvad opskriften gav. Troede jo ikke lige det ville være SÅ svært. Og gider altså ikke lave rugbrødsprojekt over to dage – for ét brød 🙂
    Men jo, det er sgu OVNENS skyld!

    JM – De er røget ud 😉 Tror ikke de ville blive gode. Skorpen var helt hård, så den bille blive uspiselig tror jeg.

    Pedrsn – Ikke flydende, bare meget meget klæg, med hård hård skorpe. Bvadr.

  • Reply
    Jeannette Mariae
    torsdag 3. april 2008 at 11:28

    Op med humøret, det er også sket for mig, selvom jeg er en garvet bager(inde). Ømmm… Der bor en bager, på Nørregade, han bager kager.. Nej, hvor irriterende, nu har jeg fået den sang på hjernen. Ih, altså Therese!

  • Reply
    Therese
    torsdag 3. april 2008 at 11:37

    Fnis 🙂 Men det ku’ da være værre! Tænk hvis min overskrift var “kaaaald det kærligheeeed….”

  • Reply
    Jonna
    torsdag 3. april 2008 at 12:12

    Det sker for os alle men surt med alt arbejdet og gratis er det heller ikke.
    PS. fik min første kasse fra ÅRSTIDERNE i går var dejligt så tak for tipet.

  • Reply
    Madame
    torsdag 3. april 2008 at 12:48

    Det var godtnok ærgerligt!
    Men det BEHØVER ikke være Aurions fejl. Ovne er meget forskellige og viser ikke alle den rigtige temperatur.

  • Reply
    Frederik
    torsdag 3. april 2008 at 13:49

    Hehe… Modgang styrker. Der bor faktisk heller ikke en bager i Nørregade…. Det var et sidespring.

  • Reply
    kagekonen
    fredag 4. april 2008 at 11:45

    Øv, hvor ærgerligt, – op på hesten igen Therese… Rugbrød kan være drilske, havde du husket at prikke dem grundigt helt ned til bunden af formen, så dampen kan slippe ud? I øvrigt bliver skorpen ofte lidt blødere, hvis det næsten kolde færdige brød kommes i en plastik pose.

  • Reply
    Therese
    fredag 4. april 2008 at 21:32

    Jonna – Velbekomme. Dejligt at du er glad for Årstiderne 🙂

    Madame – Nej, jeg skylder skylden på ovnen 😉

    Frederik – Du har så ret så ret, og så længe jeg har modgang i brødbagningen – og ikke musikken – så er det helt ok 😀

    Kagekonen – Jeg fik prikket, men måske ikke helt til bund. Plastikposen er et godt tip, tak for det!

  • Reply
    CopenhagenDaily » Blog Archive » Oh hvilken morgen
    torsdag 10. april 2008 at 09:20

    […] Og rugbrødene? Jo, de er blevet gode! Det havde de også bare at blive. Om lidt skal Kasper vækkes, til blødkogte æg og friskbagt rugbrød! […]