8 In efterlysning

Photoshop spørgsmål

Hvordan printer man en A4 side ud, uden at der kommer hvide kanter på papiret? Jeg har valgt A4 som størrelse på dokumentet jeg har lavet. Nu hvor jeg printer det ud, laver den en tynd hvid kant i bunden og toppen. ARGH det ødelægger motivet.
Hilfe bitte….

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply
    Marianne
    tirsdag 3. juni 2008 at 06:23

    Det mener jeg du skal vælge under print indstillinger. Der må være en option der hedder print til kant eller lign. 🙂

  • Reply
    Torben
    tirsdag 3. juni 2008 at 08:12

    æv. Det kan man kun hvis printeren er bygget til det, og det er de færreste – som regel vil den skulle bruge mindst den ene kant til at ‘holde fast i’, Man ‘løser gerne problemet ved at have en printer der kan printe ud i overstørrelse, og så skære det overflødige bort.

  • Reply
    Lotte
    tirsdag 3. juni 2008 at 08:33

    I bunden og toppen? Altså på de to smalle kanter. (Skal bare lige være sikker på at dit billede er i højformat og jeg har fattet det rigtigt).
    Hvilket program printer du fra?

  • Reply
    Lotte
    tirsdag 3. juni 2008 at 08:35

    Duh! Du skriver jo at det er Photoshop i overskriften – godmorgen!!!
    Hvilket format har dit billede? Altså størrelsen? Passer det præcis med størrelsen på en A4-side?

  • Reply
    Pigen
    tirsdag 3. juni 2008 at 09:11

    Er det ikke bare fordi printeren ikke kan printe helt til kanten..? Det tror jeg ikke, man kan gøre noget ved.

  • Reply
    Lotte
    tirsdag 3. juni 2008 at 09:19

    @ pigen – jamen det forklarer jo ikke, hvis der mangler farve i top og bund af billedet. Det var nemlig også min første tanke – men hvis det printerinstillingerne er det typisk i siderne, der er hvide kanter.

    @ Therese – en A4-sides dimensioner er 1:1,414 (kvadratroden af 2), mens mange digitale kameraer tager billeder med dimensionerne 1:1,5, så hvis ikke du har beskåret dit billede, kan det være her, forklaringen ligger. Nu skriver du jo faktisk ikke, at det er et foto, du skal printe ud, det er bare mig, der antager det, eftersom du skriver, at det drejer sig om et Photoshop-spørgsmål – men der mangler altså lidt oplysninger i dit indlæg for at kunne komme med et hæderligt bud på et løsningsforslag 😉

  • Reply
    Pigen
    onsdag 4. juni 2008 at 10:40

    Nåå, så misforstod jeg 🙂

  • Reply
    Deborah
    fredag 6. juni 2008 at 07:19

    Min printer har instillinger, hvor man kan vælge kant el. ikke, så jeg tror simpelthen, det er noget, der skal være i printeren som indstilling. De andre instillinger (generelle) er jo kun på sideantal og hvorfra og den slags.