29 In vesterbro

Nyt hjem – igen

flyt11
Morgenen startede med denne udsigt.

flyt21
Katten havde luret at noget var i gærde.

Flyttemændene kom klokken 10, og det tog dem præcis to timer at rykke fra Frederiksberg til Vesterbro. De var godt ømme i fodtøjet efter en flytning fra 2. til 3. sal… Og trapperne her på Vesterbro er stejle og høje – jo det var ikke uden grund at jeg havde hyret flyttemænd! Men de var meget søde og rare – den ene har da allerede skrevet mig en sms, yes sir !

flyt31
Kat lidt mere rolig.

Så nu er tre flyttekasser pakket ud med køkkenting, og jeg har fået hygget stuen lidt til med sofa, instrumenter, puder og planter. Den vil også være mit soveværelse, indtil jeg får taget stilling til om det ekstra værelse (som er ca 20 kvm) skal bruges af mig eller lejes ud.

flyt41
flyt51
Og jeg ELSKER mit køkken – og ser frem til at lave en masse god mad i det.

Om lidt kommer min søster. Vi skal drikke en flaske vin og sladre om mænd. Det bliver jo bare super hyggeligt. Den første aften i den nye lejlighed, kan ikke bruges bedre tror jeg.

flyt61
Katten er glad – for dens mad er også flyttet med.

flyt71
Der skal købet noget gardin eller klister til ruderne. For når man går på wc kan ALLE følge med…. ikk lige så godt tænkt vel !?

flyt81
Og så er den lige der i midten, søjlen. Gud ved hvor mange gange jeg kommer til at gå ind i den i en brandert? Bag ved, er døren indtil det ekstra værelse.

Så har I fået et lille kig. I morgen er jeg nødt til at ta et billede ud af stuevinduet. Jeg har den hyggeligste udsigt til brosten, bymuseum og gammeldags reklamesøjle.

You Might Also Like

29 Comments

  • Reply
    Lizelotte
    mandag 2. februar 2009 at 17:28

    Det ser rigtig lækkert og hyggeligt ud … fedt køkken!!

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 17:31

    Nemlig Lizelotte. Og super super fedt køkken 🙂

  • Reply
    fisker & fernández
    mandag 2. februar 2009 at 17:32

    Det ser rigtigt lovende ud, Therese! Det bliver rart at få pakket ud, hængt op, stillet an og alt det der. Jeg tror du bliver så forvent med den lejlighed, at du slet ikke vil tænke på at leje det værelse ud 😉

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 17:36

    F&F – Uh, jeg tror du har luret mig. Jeg vil SÅ gerne bo her alene, men det er bare alt alt for dyrt.
    Jeg glæder mig til at alt er faldet på plads, men nu er køkkenet pakket ud, og man kan slappe af i stuen. Så går det nok 🙂

  • Reply
    Cirkusprinsesse
    mandag 2. februar 2009 at 17:58

    Ej hvor ser det lækkert ud! Jeg er vild med dit store åbne køkken!

  • Reply
    Anita
    mandag 2. februar 2009 at 18:06

    Det ser skidehyggeligt ud! Jeg glæder mig virkelig meget til at se din udsigt. ELSKER gode udsigter ;-D

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 18:07

    Cirkuspr – det er nemlig bare så fedt det køkken ! Tænk på alle de timer der kan hygges dér 🙂

  • Reply
    Ditte
    mandag 2. februar 2009 at 18:07

    Det er da en skøn lejlighed, Therese. Tillykke med den! Og indflytningsklar. Det ser ikke ud til, at du behøver svinge malepenselen overhovedet? kh Ditte

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 18:08

    Anita – samme her. Gode udsigter er guld værd. Og jeg kan sidde i vindueskarmen med en kop kaffe, og nyde det!

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 18:08

    Ditte – nej, den er helt nyrenoveret, så jeg skulle ikke løfte en finger!

  • Reply
    pedrsn
    mandag 2. februar 2009 at 20:19

    glæder mig meget til at se den dér stirpperpole in actiooon!!

    ;09

  • Reply
    Therese
    mandag 2. februar 2009 at 20:34

    Ha ha ha haaaa – det er da dét den skal bruges til !!! 😀

  • Reply
    pedrsn
    mandag 2. februar 2009 at 20:46

    stirpperpole! ahaha

  • Reply
    Trine Louise
    mandag 2. februar 2009 at 21:30

    Tillykke med den nye bolig, håber den vil give dig en tryg og rar ramme og et godt udgangspunkt for fremtidige eventyr!

  • Reply
    Laila
    mandag 2. februar 2009 at 21:50

    Tillykke med dit nye hjem.. Det ser dejligt ud, specielt det lækre køkken.

  • Reply
    T.BoP.
    mandag 2. februar 2009 at 21:59

    Det er såguda lækkert! Fedt nok med det køkken, gaskomfur og alting.
    Tillykke med det. 😀

  • Reply
    unsent
    tirsdag 3. februar 2009 at 00:09

    Tillykke med dit nye hjem. Det ser rigtigt hyggeligt ud ;o) Håber ikke stripperstangen kommer til at være alt for meget i vejen – sjovt med den slags ting midt i lejligheden.

  • Reply
    Christina
    tirsdag 3. februar 2009 at 07:38

    årh det ser rigtig lækkert ud. tillykke med lejligheden (og den nye start) !!!

  • Reply
    Henriette
    tirsdag 3. februar 2009 at 10:12

    Den der søjle laver vi da bare en mini-reklamesøjle ud af, med posters i ministørrelse og det hele!

    Uh det bliver fedt!

  • Reply
    Therese
    tirsdag 3. februar 2009 at 11:02

    Tak allesammen, den er nemlig bare så dejlig den lejlighed. Og man sover godt i den!

    Henriette – uh, dét ku være ret sejt !

  • Reply
    Madame
    tirsdag 3. februar 2009 at 18:09

    Wauw, hvor er der bare lækkert og lyst og fint, Therese! Tillykke :o)

  • Reply
    Hege
    tirsdag 3. februar 2009 at 22:06

    Bymuseum – er det der? Gratulerer med ny leilighet. Det ser så pent og hyggelig ut.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 3. februar 2009 at 22:19

    Tak Madame !!!

    Hege – Tak, ja det er bak bymuseet 🙂 Veldig hyggeligt sted !

  • Reply
    Tina - omme i London
    onsdag 4. februar 2009 at 17:22

    SKOENT! tillykke med dit nye hjem. Det ser dejligt ud. 🙂

  • Reply
    Solsikkens-Sang
    onsdag 4. februar 2009 at 18:38

    Hvor ser der bare hyggeligt ud i dit nye hjem. Er sikker på at du nok skal blive glad for at bo der. Om det så bliver alene eller sammen med en lejer?!? Tillykke med lejligheden i hvert fald 🙂

  • Reply
    regitze
    onsdag 4. februar 2009 at 22:04

    altså. nu tænkte jeg ikke stirpperpole!
    næh, du. ned og lån en splattermaskine i den lokale farvehandel, så du kan få dig en spansk bodegagrottesøjle. hvis du splatter længe nok, kan du bruge den til at hænge ting på.

    tillykke, Therese. det ligner et dejligt sted at bo!

  • Reply
    Therese
    onsdag 4. februar 2009 at 23:39

    Tina – tak tak! Her er nemlig dejligt!

    Solsikke – Blir nok alene 😉 Tak !

    regitze – dejlige du, en splattermaskine er måske vejen frem! Pedrsn har ellers lige danset lidt rundt om den, syns godt den kan være stripperpole 🙂
    Det ér et dejligt sted at bo, for nu, og måske for længe !

  • Reply
    Marianne's mening
    mandag 9. februar 2009 at 09:10

    Hvor ser den lækker ud, den stang… eller jeg mener lejlighed :0)
    Der kan da vist godt drikkes noget med bobler og noget med en sort kjole og tennissokker… ;0)

  • Reply
    CopenhagenDaily » Blog Archive » Drømmetydning ?!
    fredag 20. februar 2009 at 11:56

    […] eksempel. I går sms’ede jeg med flyttemanden, og drømte så i nat at han kom hjem til mig. Smed tøjet. Havde en fantastisk overkrop, hvor der […]