10 In bolig

Geometrisk ønske


Jeg har længe ønsket mig en Kubus lysestage. Den er designet af Mogens Lassen, tilbage i 1960, og må siges at være en klassiker. Min søster ejer en af slagsen, og jeg sukker efter den, når jeg er på besøg hos hende. Jeg er altså ret sikker på at den vil være fin i mit hjørne, sammen med gyngestolen.
Stagen kan også købes i hvid….den er nu også pæn.

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    kagekonen
    onsdag 21. april 2010 at 21:03

    Lige præcis den lysestage har jeg lovet mig selv som gave, når skilsmisse, hussalg, bodeling osv. er overstået. Det er så smuk en stage så jeg fortsåt godt at du også må ha’ den.

  • Reply
    Karen
    onsdag 21. april 2010 at 21:11

    Det er sådan en stage jeg ønskede mig til jul, men måske skulle jeg ønske mig den til fødselsdagen i oktober, så kan jeg også bruge den som adventstage…

  • Reply
    Julie
    onsdag 21. april 2010 at 21:48

    Den er altså også bare så smuk. Elsker at den er minimalistisk men alligevel fylder en masse i et rum, fordi den er så genialt udformet.

  • Reply
    Therese
    onsdag 21. april 2010 at 22:18

    Kagekone – hvilken farve skal du så ha ? Jeg kan ikke bestemme mig 🙂 Syns bestemt også du fortjener noget forkælelse, efter den omgang.

    Karen – ja, det skal du da gøre. Jeg ved nu ikke om jeg ville bruge den som adventstage – der er jeg nok lidt for traditionel 🙂

  • Reply
    Therese
    onsdag 21. april 2010 at 22:23

    Julie – lige præcis. Den kan gi’ et rum en masse. Er ikke så vild med modellerne med hhv. flere eller færre lys. 4 er helt perfekt synes jeg.

  • Reply
    et cetera
    torsdag 22. april 2010 at 09:28

    Åh ja, den er så fin … Jeg ønsker mig den også – og jeg er ikke i tvivl om at min, når tiden kommer, skal være sort – den står “stærkest”, synes jeg …

  • Reply
    Therese
    torsdag 22. april 2010 at 09:30

    Jeg hælder også mest til den sorte et cetera 🙂 Den er altså bare så pæn.

  • Reply
    kagekonen
    fredag 23. april 2010 at 22:26

    Jeg skal ha’ den sorte, den passer til mine Caravaggio lamper og Niels’s Natuzzi sofa 🙂

  • Reply
    Therese
    fredag 23. april 2010 at 23:08

    Uhhh, Italiano tøs 😉

  • Reply
    kagekonen
    søndag 25. april 2010 at 21:05

    si si… håber at finde tid (og råd) til sommerferie i Piemonte med ham den skønne.