Dumme hjerne - CopenhagenDaily
14 In gravid/ spunken

Dumme hjerne

Spøjst, som ens drømme ændrer sig, når man er gravid. Der går nu næsten ikke en nat, hvor jeg ikke drømmer noget om Spunken, hans far eller andet familierelateret.

I nat handlede drømmen om at jeg ikke kunne amme, at jeg ikke kunne finde ud af at skifte ble og at der ikke var noget modermælkserstatning at få i butikkerne. Så jeg gik rundt med en meget sulten baby, der lugtede frygteligt af tis…. Hva’ sker der for det??

Sgu’ da en åndsvag drøm at drømme…

You Might Also Like

14 Comments

  • Reply
    Rejen (Annemarie)
    mandag 9. maj 2011 at 11:31

    Æv, sikke da noget dumt at drømme ;-( ..Godt at det ikke var rigtigt..;-D

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 11:43

      Ha ha, ja. Jeg håber da bestemt ikke at denne drøm går i opfyldelse… 😉

  • Reply
    Signe
    mandag 9. maj 2011 at 15:20

    Jeg drømte også mærkelige drømme med begge drenge i maven. Begge gange at deres hænder rakte ud efter mig og de kom ud af maven på mig. Meget syret at ens mave ændrede form på den måde.
    Det skete dog alligevel aldrig, når jeg var vågen 😉

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 21:16

      Bvadr, lyder klamt – totalt alien 🙂 Godt at det aldrig skete i virkeligheden.

  • Reply
    Lotte Eline Schaal Vejen
    mandag 9. maj 2011 at 17:13

    En klassiker er at drømme, at man glemmer sit barn i barnevognen et eller andet sted. Dén har jeg drømt flere gange 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 21:17

      Velkommen til, Lotte 🙂

      He he, den har jeg også drømt en enkel gang – og lur mig om det ikke blir’ en drøm der gentager sig.

  • Reply
    Malene
    mandag 9. maj 2011 at 18:43

    Da jeg ventede den store, drømte jeg at lå nede i kælderen under Hvidovre Hospital og fødte en kæmpe stor fisk… Prøv lige at analysere den drøm 😉

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 21:17

      Ha ha ha ! Det var dog en fantastisk drøm !!!! 😀

  • Reply
    Trine Louise
    mandag 9. maj 2011 at 19:43

    Det er da også en stor ting der skal til at ske – din hjerne bearbejder vel alle de bekymringer og overvejelser, bevidste og ubevidste, du har om din nye rolle som nogens mor? Jeg synes ikke du har en dum hjerne, den hjælper nok bare med forberede dig på det der skal ske.

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 21:22

      Det tror jeg du har ret i. I vågen tilstand, kører det jo også på højtryk i hjernen, med tanker og overvejelser om det kommende nye liv som forældre. Så hjernen er nok bare midlertidig overophedet 😉

  • Reply
    Mette
    mandag 9. maj 2011 at 19:43

    Har spunken et “køn” når du drømmer?

    Jeg drømte altid at Poden var en pige – og selvom jeg var overbevist om at det var en dreng, så viste drømmene sig jo at holde stik 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 9. maj 2011 at 21:23

      Inden jeg vidste at Spunken blev en dreng, drømte jeg et par gange at han var en pige. Men det var nok også det jeg mest kunne forholde mig til, for i min familie er der næsten kun pigebørn 🙂

      Nu er han altid en dreng, i drømmene.

      Sjovt at din drøm holdt stik ! 🙂

  • Reply
    Ditte P.
    mandag 9. maj 2011 at 19:53

    Jeg er enig med Trine Louise! Drømme er smaddersmarte og praktiske – også selvom de ikke lige fremtræder sådan – så det er nok en forberedelse på alt det, der skal til at ske. Men håber selvfølgelig ikke, at du skal vågne med hjertebanken hver nat 😉 kh fra Ditte

    • Reply
      Therese