21 In spunken

Spunkens vej til verden

Jeg skriver ikke hele beretningen her, af hensyn til sarte sjæle og sådan noget, men du kan trykke på linket og læse fødselsberetningen dér.

Fødselsberetning

Her er lidt billeder fra den store dag.

Kæk, mellem veerne.

Kufferten pakkes.

Der arbejdes hårdt! (søster ser til)

Uff, altså hvor træls!

Hej verden.

Første lur.

Amning skal læres, heldigvis er det ret hyggeligt.

You Might Also Like

21 Comments

  • Reply
    Helle K.
    tirsdag 5. juli 2011 at 17:03

    Tak fordi jeg måtte læse din beretning – sådan en beretning synes jeg altid er spændende 🙂
    Du klarede det flot 🙂
    Mht lændesmerter så har jeg altid syntes, at det kun gjorde ondt i lænden – uanset hvordan min fødsel ellers har været – fra 2 timer på hospitalet uden igangsætning og uden smertelindring – til en igangsætning 1 mdr. før – og 2 uger før og 3 uger før 😉

    • Reply
      Therese
      tirsdag 5. juli 2011 at 17:15

      Under veerne var det også helt “ok” med smerterne i lænden. Mit problem var at de var konstante, også når jeg ikke havde veer :-/

  • Reply
    Mette
    tirsdag 5. juli 2011 at 17:08

    Det lyder som om du har haft en ualmindelig fin fødsel. Og der kom jo også et ualmindeligt lækkert drengebarn ud af det (uden snask ;-))

    Tak fordi du delte den med os.

    • Reply
      Therese
      tirsdag 5. juli 2011 at 17:16

      Han var skøn og næsten snaskfri. Hi hi 🙂

  • Reply
    Catarina
    tirsdag 5. juli 2011 at 17:13

    Åhh sikke en dejlig beretning og tusinde tak for at dele. En rigtig flot fødsel og du klarede så flot Therese. 🙂

    Den ene af mine fødselshjælpere fik af jordmoren at vide at hun skulle massere mig over lænden og det hjalp fantastisk men jeg stod bøjet over sengegærdet.

    Skønne billeder og hvor er han altså dejlig. 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 5. juli 2011 at 17:17

      Hvis nogen rørte mig, fik de en kugle for panden! Ej ikk så galt, men jeg kunne slet ikke ha at nogen rørte ved mig i lændeområdet 😉 Sagde det dog ret diplomatisk med et “ingmn” og ikke et “bliv ved og du døøør” 😉

      • Reply
        conny
        tirsdag 5. juli 2011 at 17:47

        Lige præcis sådan havde jeg det for næsten 26 år siden – og jeg husker det TYDELIGT 🙂 Og det gør husbonden også – han blev helt bange .

  • Reply
    Rejen
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:01

    Sikke nogle dejlige og fin beretning om Spunkens ankomst…Min datter kunne ikke klare lattergassen og vi måtte heller ikke røre ved hende…Det kunne jeg godt så kende fra mig selv….;-D Dejligt at det gik godt og han er en dejlig knægt..;-D

  • Reply
    Silke
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:07

    tak for en skøn beretning og fine billeder! Det er nok mine egne graviditets-hormoner, men sad og små-tudede i toget, da jeg læste den…
    Endnu engang stort tillykke med den skønne spunk!

  • Reply
    Maria
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:07

    Dejlig beretning og skønne billeder. Bliver helt rørt – og får RIGTIG meget lyst til at føde igen:-) Det er bare så fantastisk. Og total girl-power:-) Jeg fik en akupunktur-nål i panden, fordi mine veer ikke rigtig ville slippe. Måske det kunne have hjulpet dig også…

  • Reply
    Helle K.
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:13

    Nå ja det havde jeg glemt – jeg var også helt allergisk over for berøring, så det lod han være med 🙂 Sidste gang faldt han i søvn, indtil jeg fik presseveer 🙂

  • Reply
    Susanne
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:27

    Endnu engang tillykke, man kan jo ikke lade være med den kønne dreng…
    Tak for at måtte læse dit forløb, var det dog bare mig der havde haft sådan en fødsel, bare én af de 2 gange jeg har født. Tillykke Therese og kæresten….

  • Reply
    Judith
    tirsdag 5. juli 2011 at 18:47

    jeg bliver helt varm om hjertet og stolt og lykkelig over at være din moaar:-)

  • Reply
    Vevika
    tirsdag 5. juli 2011 at 19:09

    Sikke en dejlig beretning. Ih, hvor vil jeg gerne opleve det bare én gang til 🙂 Endnu en gang tillykke med jeres skønne dreng. Fantastisk navn btw.

  • Reply
    Hege
    tirsdag 5. juli 2011 at 19:13

    Gratulerer igjen, og takk for at vi fikk være med på hele forløpet. Også jeg hadde det sånn at jeg ikke ville røres under fødselen. Han er aldeles skjønn, og du har såååå mye å glede deg til i tiden som kommer.

  • Reply
    Margrethe
    tirsdag 5. juli 2011 at 19:32

    Endnu engang tillykke – Det var en fin fødsel du havde – og hvor er han dejlig, den lille Spunk 🙂

  • Reply
    Sifka
    tirsdag 5. juli 2011 at 20:45

    Selvfølgelig vækker din beretning minder, men jeg bliver bare så stille, for det er fandeme så stort! Kom jeg lige i tanke om.

  • Reply
    Anette
    tirsdag 5. juli 2011 at 20:50

    Tak for at du delte din fødsel med os. Det et dejligt, du fik den fødsel, som du kunne tænke dig.

  • Reply
    Maja
    tirsdag 5. juli 2011 at 21:57

    Jeg turde heldigvis godt læse din beretning 🙂
    Tak smukke for at dele, og wauw for et lækkert lille menneske i har bragt til verden.. Helt vidunderligt! Lykke til og smil og solskin

  • Reply
    Madame
    torsdag 7. juli 2011 at 11:46

    Sikke nogle dejlige billeder – tak fordi vi må kigge og læse med!

  • Reply
    Susanne
    fredag 8. juli 2011 at 13:33

    tusind gange tillykke, hvor er han bare fin.

    I har ligesom os fået en, der er pæn fra starten:). Så slog du mig med en dag. 3. juli efter et par stikpiller startede veerne kl 16.15 og præcis ét minut i midnat lå jeg med den fineste lille dreng i armene. Held og lykke, det er jo helt nyt territorium med tusindvis af spørgsmål, men jeg er sikker på du klarer det med bravour!