54 In giv-væk

Til den hjemmelavede babymad, eller andet småt

Jeg laver selv Spunkens mad. Så ved jeg hvad der er i, og hvilken kvalitet fødevarer der er brugt. Det er nemmest at tilberede en stor portion, og derfor manglede jeg en smart form for opbevaring, der kunne fryses uden at der var fare for “farlig kemi”, der kan sætte sig i maden, samt en opbevaring der passer i portionsstørrelser.
Efter en masse søgen, fandt jeg nogle små bøtter fra “Brother Max”. De er uden farlig kemi, er gode i størrelsen, og har en smart gummidut så man kan skubbe indholdet ud, hvis det er frossent.

De fåes i to størrelser. Små til den første mad, eller som jeg bruger dem, til frugtmos, samt i en større udgave, som for os kan indeholde to portioner grøntsagsmos (som jeg blander med grød).

Jeg er faktisk så glad for dem, at jeg har købt noglet flere (på Amazon, for der er de billigst), og det ene sæt, vil jeg gerne give til en læser.

Hvis du skulle ha’ brug for dem, skal du ikke gøre andet end at lægge en kommentar på dette indlæg (med gyldig emailadresse). Du skal ikke melde dig som fast læser, melde dig på min facebook-side eller andet. Den heldige vinder, finder jeg den 20. januar.

Du behøver ikke være mor til en baby, for at være med. Bøtterne kan sagtens bruge til andet, måske en god font ?

– denne “giv-væk”, er helt på eget initiativ. Jeg har ikke fået sponsoreret produktet, og har selv købt det. Ingen skjult reklame, her. 

You Might Also Like

54 Comments

  • Reply
    Øglemor
    mandag 9. januar 2012 at 10:49

    Haps – sådan nogle vil jeg da gerne have fingrene i 🙂 Det varer ikke længe, før Varanen er gammel nok til at begynde på mos og grød, og klog af skade fra sidste gang, jeg grødede og moste, vil jeg rigtig gerne have nogle ordentlige bægre denne gang. Såeh – count me in 🙂

  • Reply
    Erika
    mandag 9. januar 2012 at 11:09

    Orv, de er smarte. Sådan nogle skal jeg da vist have fingrene i, uanset om jeg skulle være så heldig at vinde eller selv må bestille et sæt… 🙂

  • Reply
    Silke
    mandag 9. januar 2012 at 11:14

    Hey, det er da lige sådan nogle jeg har ledt efter – nu hvor Sofia snart skal introduceres til skemad!

  • Reply
    Camilla
    mandag 9. januar 2012 at 11:29

    Dem ville jeg mægtigt gerne have fingrene i! De ser super-smarte ud, og jeg synes, at jeg har haft svært ved at finde nogle praktiske, sunde og smart bøtter til juniors frostvarer

  • Reply
    Lotte
    mandag 9. januar 2012 at 11:40

    Nu har jeg jo selv fået lov at pille ved dine smarte bøtter og kan godt forstå din begejstring. Så jeg vil faktisk gerne have lov at deltage i lodtrækningen 🙂

  • Reply
    Alice M
    mandag 9. januar 2012 at 11:42

    Åh, dem vil Ludvig og jeg da også gerne prøve mår vi når til grød/mos cirkusset..

  • Reply
    Jeanet Kristensen
    mandag 9. januar 2012 at 11:49

    Ih… Det er da en fantastisk opfindelse til en kommende mor 🙂 Jeg vil nemlig også gerne lave grød og mos selv. Har du også nogle gode opskrifter du vil dele!? 🙂

  • Reply
    Lisbeth // itsfashionbaby.dk
    mandag 9. januar 2012 at 11:58

    Nej hvor er de dog smarte – jeg krydser fingre for, at jeg er den heldige, og ellers må jeg vist hellere kigge efter dem hos Amazon, for jeg mangler et ordentligt alternativ til mine minibøtter fra Rice.

  • Reply
    Anders Bauer
    mandag 9. januar 2012 at 12:00

    de ville vække glæde i det lille hjem

  • Reply
    Marie Louise Bengstrøm
    mandag 9. januar 2012 at 12:46

    Sikke fint – de kan bo hos mig!

  • Reply
    Tanja
    mandag 9. januar 2012 at 13:17

    Det var da super smart! 🙂
    Ja her står den også snart på grødtid.. 😉

  • Reply
    Betina
    mandag 9. januar 2012 at 13:42

    Dem kunne jeg godt tænke mig at prøve til Magnus’ forskellige former for mos 😀

  • Reply
    Mette Nielsen
    mandag 9. januar 2012 at 14:02

    Dem må jeg da eje. Bestiller nogle fluks (og krydser fingre for at være det heldig asen der vinder nogle også 😉 )

  • Reply
    Ditte P.
    mandag 9. januar 2012 at 14:13

    Jeg skynder mig også lige at deltage… 😉 kh Ditte

  • Reply
    Britt
    mandag 9. januar 2012 at 14:16

    De er jo geniale! 😀

  • Reply
    MSteffensen
    mandag 9. januar 2012 at 14:17

    Nam nam! – Dem kunne jeg bruge 😀

  • Reply
    Sidse Bak Kristensen
    mandag 9. januar 2012 at 14:23

    Dem kunne jeg rigtig godt bruge! 🙂

  • Reply
    Anja jensen
    mandag 9. januar 2012 at 14:35

    Uh, det er jo lige hvad vi har gået og ledt efter til bebsemad! Vh anja

  • Reply
    Anne Uldahl
    mandag 9. januar 2012 at 14:44

    ja smarte kemifri bøtter skal man altså kigge længe efter, så dejligt at du har fundet nogle der fungere.. jeg må også tage mig samme og få købt flere små bøtter da jeg aldrig har køleskabet fuldt med store bøtter med små rester i.

  • Reply
    Mette
    mandag 9. januar 2012 at 14:58

    De er smarte – og sikkert super anvendelige til efter baby er færdige med dem!
    Bøtter uden kemi – fantastisk!!!

    – Har arvet en masse tupperware af min bedstemor som jeg nu står og overvejer kraftig afsked med – de er mange år gamle og tænker man dengang ikke havde fokus på indholdet i plast – men øv hvor er det trist!!!

  • Reply
    Kristina Krogh
    mandag 9. januar 2012 at 15:00

    Se det er noget, der kan bruges. Er selv startet med babymad og laver det fra bunden. Lettere, sundere og billigere. Men hvis du vil dele ud af gode mad tip og opskrifter ville det være fantastisk. Det seneste hit er gulerod, pastinak og blomkål. Hun slubre det i sig!

  • Reply
    Vivi
    mandag 9. januar 2012 at 15:09

    Ej hvor er de gode- både smarte og sunde. Det er ren win win 😉

  • Reply
    Trine Høyerby
    mandag 9. januar 2012 at 15:11

    De ser ud til at være fantastiske – jeg vil meget gerne deltage i lodtrækningen.

  • Reply
    Katrine
    mandag 9. januar 2012 at 15:29

    Altså små bøtter kan man ALTID bruge. Til hjemmelavet grød, rosiner til storebror i børnehaven eller bare til dimsedutter. Tak for tippet!

  • Reply
    Gitte Frigaard Nielsen
    mandag 9. januar 2012 at 15:40

    Dem har jeg søgt længe efter:O) så dem vil jeg gerne vinde

    gitte@frigaard.info

  • Reply
    Ketty Petersen
    mandag 9. januar 2012 at 15:42

    Dejlig gevinst har lige kigget på siden med opbevaring af mad – til når min datter engang skal starte op – hun er kun 3 mdr nu.

    Men sådan et sæt er da helt sikkert et must.

  • Reply
    Maj
    mandag 9. januar 2012 at 15:46

    Meeeget gerne! De er garanteret perfekte til min forestående tvillingebarsel 🙂

  • Reply
    ulla
    mandag 9. januar 2012 at 15:54

    De lyder da til, at være ret geniale!!!
    Især det med, at kunne skubbe maden ud, når det er frossent. Genialt!

  • Reply
    Helle
    mandag 9. januar 2012 at 15:54

    Jeg vil da også rigtig gerne være med her!

  • Reply
    Anja
    mandag 9. januar 2012 at 16:08

    Ser da godt nok smart ud-dem gad jeg godt at vinde!

  • Reply
    Lene
    mandag 9. januar 2012 at 16:26

    Det lyder spændende. Her er vi dog ikke kommet så langt, datteren er kun to måneder. Men jeg fik et link fra min mor og så er det forsøget værd. Hun følger gerne med i din blog og så hører jeg også lidt om hvad der sker i jeres liv :o)

  • Reply
    Susanne
    mandag 9. januar 2012 at 16:49

    Sådan et sæt vil jeg MEGET gerne vinde til mit kommende barnebarn. Min ældste datter venter barn nr. 2 om 7 uger, og hun har altid lavet maden selv til sin ældste datter, så jeg håber, at jeg er heldig

  • Reply
    Annette
    mandag 9. januar 2012 at 16:54

    Sådan en kunne jeg godt tænke mig at vinde 🙂

  • Reply
    Babybite
    mandag 9. januar 2012 at 17:03

    Nøj, de er smarte. Dem ville jeg også rigtig gerne have i mit køkken:-)
    /Emma

  • Reply
    Cecilia von Moos
    mandag 9. januar 2012 at 17:28

    De er godt nok smarte!
    Her skal vi til og igang med lidt mere fast føde til den lille (som ikke er så lille mere, da hun er knapt 5,5 måned).
    Jeg laver også al maden selv (det gjorde jeg også til den ældste) 😀

  • Reply
    Marianne Tscherning
    mandag 9. januar 2012 at 18:06

    Ej! De lyder skønne! Jeg har masser af frugtmos, jeg kunne bruge dem til ;o)
    Og 1000 for tip! (-også det tip ;o) )

  • Reply
    Lotte
    mandag 9. januar 2012 at 18:25

    Min lille dreng skal så småt begynde på mos om ca. 2 mdr, så der ville disse være helt perfekte:)

  • Reply
    Tullemor
    mandag 9. januar 2012 at 18:38

    Kom til moooaaaar! Lige hvad vi mangler til den lille ny familie i det nordjyske!

  • Reply
    Signe
    mandag 9. januar 2012 at 19:48

    Meget smartere end det jeg bruger lige nu. Jeg bruger nogle små minibøtter fra Rice, men synes faktisk ikke altid de er tætte nok.

  • Reply
    Berit
    mandag 9. januar 2012 at 19:52

    De ser godt nok smarte ud og de kommer jo som sendt fra himlen, da jeg lige om snart skal i gang med babymos-balladen!

  • Reply
    Fisker & Fernández
    mandag 9. januar 2012 at 19:59

    De er er rigtigt smarte, de beholdere 🙂

    Hvordan kan det være, at du blander grød og grøntsagsmos?

  • Reply
    Lisbeth
    mandag 9. januar 2012 at 21:56

    Hvor smart. Den vil jeg gerne vinde 🙂

  • Reply
    Gitte Andersen
    mandag 9. januar 2012 at 22:06

    Dem ku jeg godt tænke mig. Vi er lige begyndt på grøntsagsmos, så det ville være det perfekte tidspunkt at få fingrene i sådan nogle lækre bøtter.

  • Reply
    Jonna
    tirsdag 10. januar 2012 at 09:50

    Kender en skøn dreng nu en månede gammel, så skulle jeg værer heldig skal hans mor ha dem. De ser smarte ud.

  • Reply
    ohhhappy
    tirsdag 10. januar 2012 at 14:30

    Jeg skynder mig at være med. Her er der en, der skal have “rigtig” mad om et par måneder, så det er nok godt, at være forberedt…

  • Reply
    Mona
    tirsdag 10. januar 2012 at 15:05

    Smart. Vi mangler faktisk opbevaringsdimser – især til når vi har fået suppe. Så krydser fingre. 🙂

  • Reply
    Frk. Hyms
    tirsdag 10. januar 2012 at 17:22

    Ej, dem vil jeg mægtig gerne eje, de er da fantastiske 😀

  • Reply
    Henriette
    tirsdag 10. januar 2012 at 21:18

    Ta mig..!!! ;o)

  • Reply
    Anette
    onsdag 11. januar 2012 at 15:44

    Sådan et par smarte bøtter må gerne komme hjem til mit køkken og mos’en til min datter.

  • Reply
    Susanne
    onsdag 11. januar 2012 at 19:50

    Ja tak, den vil være perfekt til Sigurds mad:)

  • Reply
    Mette Katrine Hansen
    torsdag 12. januar 2012 at 15:31

    Ej hvor smart. Dem ville jeg gerne vinde til Filippas babymad.

  • Reply
    Mia Jensen
    fredag 13. januar 2012 at 22:45

    dm kunne jeg da rigtig godt bruge, det er nemli bare ik lige til at finde smart opbevaring af grød 🙂

  • Reply
    Merete
    mandag 16. januar 2012 at 13:24

    Dem vil jeg da gerne vinde, de kan vel indholde små lækre snacks?

  • Reply
    Therese
    fredag 20. januar 2012 at 16:39

    Vinderen er fundet 🙂