18 dage er jo laaang tid... - CopenhagenDaily
18 In bolig

18 dage er jo laaang tid…

Sidder lige og får nogle ting på plads med flyttefirmaet.

WHAT?! Flytter I ?
Har I solgt lejligheden?
Hvornår skal I være ude?
Kan I nå det?

Yes, flytter. Har ikke solgt lejligheden (så hvis du brænder efter at købe den, er det nu du skal slå til), men har lavet en bytte-bytte-købmand med sælger af drømmehuset. Han flytter ind her, vi flytter ind dér, lejekontrakterne blir’ fikset og så kører vi (alt dette er næsten sikkert, vi ved endelig besked i aften – regner vi med).

Lejligheden er stadig til salg, mens han bor her, så han skal holde den i stand til fremvisninger.

Hvornår skal dette så ske tænker du? Tjo, om 18 dage.

Måske man skulle begynde at pakke? De 40+ flyttekasser pakker jo ikke sig selv, har jeg hørt… 

You Might Also Like

18 Comments

  • Reply
    Sussi
    onsdag 29. august 2012 at 17:53

    Et skridt i den rigtige retning – det kan man vel godt sige tillykke med?:) Flyttestress og jag, uh.. Det gode ved kun at have 18 dage er, at der så også kun er 18 dage til, at I er på den anden side – med nøgle til jeres drømmehjem:) Håber der er søde fylde-flyttekasser-medhjælpere blandt jeres omgangskreds;)

    • Reply
      Therese
      torsdag 30. august 2012 at 08:58

      Det har du ret i, der er jo kun 18 dage til det hele er overstået. Dét er dejligt at tænke på 🙂
      Jeg må se om ikke jeg kan lokke et par veninder til at hjælpe med at pakke køkken ned.

  • Reply
    Mette
    onsdag 29. august 2012 at 18:05

    Dét er der helt sikkert! I siger bare til…. 🙂

    • Reply
      Therese
      torsdag 30. august 2012 at 08:58

      Tak søde ! 🙂

  • Reply
    mette
    onsdag 29. august 2012 at 18:35

    40+? Håber der er et stort plus efter 😉 Hvis du forventer 40 kasser, så bestil 100. Sikken en god ordning, håber dog i får solgt rigtigt hurtigt.

    • Reply
      Therese
      torsdag 30. august 2012 at 08:59

      100?!?!?! Så meget har vi da ikke…. Bum bum. Nu må vi se 😀 Måske man skal starte med 50.

  • Reply
    Rejen
    onsdag 29. august 2012 at 18:45

    Det bliver godt selvom det virker lidt stressende, men det er da en god byttehandel..;-D

    • Reply
      Therese
      torsdag 30. august 2012 at 08:59

      Totalt god byttehandel, Annemarie 🙂 Jeg glæder mig !

  • Reply
    Sandra
    onsdag 29. august 2012 at 18:52

    Uhh håber det ordner sig – for jeg glææææder mig afsindigt til at læse om husflytning, indretning, havegejl og alt muligt andet;o)

    • Reply
      Therese
      torsdag 30. august 2012 at 08:59

      Bare rolig. Havegejl blir’ der i hvertfald meget af ! 😀 Ha ha.

  • Reply
    Stine
    torsdag 30. august 2012 at 11:26

    Vi flyttede selv sidste sommer. Jeg ved ikke hvor mange kasser vi brugte, men jeg måtte købe flere og de blev tømt og fyldt flere gange. Det fylder altid mere end man tror. Men god fornøjelse med det 🙂 Det bliver så fedt for jer! Håber lejligheden snart bliver solgt 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 3. september 2012 at 10:22

      Tusind tak Stine. Pyha, jeg har pakket halvanden kasse nu, og har allerede stress over at vi nok kommer til at mangle kasser.

  • Reply
    Øglemor
    torsdag 30. august 2012 at 22:16

    Det bliver så spændende! Glæder mig til at læse mere – og følge med i, hvor hurtige I er til at få pakket ned 😉

    Mht antallet af kasser, så afhænger det også lidt af, hvilke kasser I bruger. Sidst vi flyttede, brugte vi kasser fra Shurgard, som vi fyldte ca 90 af. Denne gang bruger vi kasser fra City Self Storage, der er noget større, og jeg regner med, at vi ender på 60. Men det er så også kun fordi vi skal i en midlertidig lejlighed – skulle vi pakke alting ned, ville jeg købe mindst 80. Legetøj fylder meeeeget mere, end man tror 🙂

    Nå ja – det skal så også lige siges, at det flyttefirma vi bruger, forlanger at kasserne max må veje 15 kg stykket, fordi vi bor højere end 2. sal. Det giver selvfølgelig heller ikke just den optimale udnyttelse af pladsen…

    • Reply
      Therese
      mandag 3. september 2012 at 10:24

      90 ?!?!?! FÅÅÅÅRK, og jeg antager at I har en ret normal indretning… Shit. Nå, må se hvor meget vi får skabet sammen. Har fået fast pris fra flyttefirma, så må lige få skrevet til kundeservice hvis vi fylder dobbelt op med kasser. Bum bum bum

      Vores kasser må dog heldigvis veje 20 kg..selv om vi bor på 4. men vi har dog elevator så det er nok derfor.

  • Reply
    Tina - omme i London
    søndag 2. september 2012 at 02:25

    YAY – tillykke med det. 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 3. september 2012 at 10:26

      Tak søde Tina 🙂

  • Reply
    Karen
    søndag 2. september 2012 at 22:49

    Er lige flyttet, vi havde 100+ kasser (to personer intet barn)