25 In bolig/ mig

Brønshøj Daily

20120915-214941.jpg

Nu burde jeg måske ændre bloggens navn, men det gør jeg ikke… Måske en lille rettelse i headeren, men det må blive ved det 🙂

Vi er på den anden side. 6 timer tog det for 4 raske flyttefolk, at flytte alt vores l*rt. Hvis du skal til at flytte, kan jeg på det varmeste anbefale “Flyttefirma Sjælland”. De var pengene værd, passede på alle vores ting og var seje til at bakke med kæmpestor lastvogn.

Dagen i dag er gået med rengøring. Min dejlige veninde Janni, kom forbi og skrubbede bad, klædeskab holdt mig med selskab. Ned på alle fire med en skuresvamp, og gulvet blev rent. Hun gav den gas, og vi kunne ikke være mere taknemmelig. Vi er flyttet ind i et lettere slidt hus, så der har været diverse overraskelser, som langsomt bliver ordnet. Jeg troede jeg skulle være nået lidt længere med køkkenudpakning, men det tog det meste af dagen (og en halv flaske Ajax), at få køkkenet rent.

I morgen står den på en tur i Ikea, hvis nattesøvnen det vil. Spunken har meget ondt i gummerne, så det er ikke meget vi får sovet om natten.

Men her er dejligt. Vi er glade. Vi bor i et hus – og har en have. Hep!

You Might Also Like

25 Comments

  • Reply
    anette
    lørdag 15. september 2012 at 21:51

    Tillykke med huset og haven 🙂

    • Reply
      Therese
      lørdag 15. september 2012 at 21:53

      Tusind tak Anette 🙂

  • Reply
    Vevika
    lørdag 15. september 2012 at 22:37

    Tillykke! Jeg glæder mig så meget til at se billeder af jeres nye hjem.

    Håber at I får en ok nat uden for mange tandproblemer.

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:02

      Tak, Vevika. Åh glæd dig, det er så dejligt at være omme på den anden side (selv om der er en masse ting der nu skal samles og pakkes ud).

  • Reply
    Dottie
    lørdag 15. september 2012 at 23:44

    Tillykke!
    Dejligt det er overstået, så kan i gå og hygge jer med at pakke ud og finde jer til rette 😀

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:02

      Tak Dottie 🙂 Det er så skønt at det er overstået!

  • Reply
    Margrethe
    søndag 16. september 2012 at 00:37

    Stort tillykke med hus og have – Dejligt at flytningen gik så gnidningsfrit. Det bliver hyggeligt at følge jeres liv, nu med villa (vovsen følger måske på et tidspunkt 😉 )

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:03

      Tak, Margrethe. Muligvis kommer der en vovse til vinter. Hi hi. Nu må vi se 🙂

  • Reply
    Rejen
    søndag 16. september 2012 at 05:53

    Stort tillykke med huset, og tag det roligt nu har du masser af tid til at få tingene på plads nu I er flyttet ind. Jeg glæder mig også vildt meget til vores lille rækkehus og have, der er kun 14 dage til.

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:05

      Tak, Annemarie. Der er nogle rum der er vigtigere end andre. Resten blir’ nedprioriteret. Køkken, kontor og tøj, det vil vi gerne ha pakket ud. Så må resten komme 🙂

      Uh det blir’ spændende. Har slet ikke fulgt med, så må hellere smutte over til dig og kigge på hvad I har gang i 🙂

  • Reply
    Catarina
    søndag 16. september 2012 at 07:23

    Tillykke med en veloverstået flytning og med huset og haven. 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:06

      Tak søde. Glæder mig til at få te-besøg i haven, en dag du er på Sjælland ! 🙂

  • Reply
    Lotte
    søndag 16. september 2012 at 15:04

    Måske “Brønshøj Breaking News”, bedre kendt som BBN?
    Ai, tillykke med veloverstået flytning – fra nu af bliver det bare spas!
    Kram her fra troperne, hvor det lige nu vælter ned med regn – men til gengæld er mangoerne modne 😀

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:06

      Yir, det var ikke et tosset forslag Lotte 🙂

      Mmm, spise lige et par mangoer for mig. Nam!

  • Reply
    Sussi
    søndag 16. september 2012 at 19:12

    Tillykke tillykke tillykke!:) Det må være en kæmpe lettelse at være ‘på den anden og rigtige side’ 🙂 Jeg glæder mig til at følge bloggen fra Brønshøj;):)

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:07

      Tusind tak søde Sussi. Det er SÅ dejligt at være ovre pakkeriet og flytningen.

  • Reply
    conny
    søndag 16. september 2012 at 20:24

    Tillykke med det hele. Tænk på, at vi efter 19 år stadig har uåbnede flyttekasser (dog med værktøj til det ikke-eksisterende værksted plus lidt gamle studiebøger).
    Blognavnet skal du heller ikke tænke på; for mange er Brønshøj jo også en slags København 🙂
    Nyd det hele!

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:09

      Tusind tak, Conny.

      Pyha, jeg håber at vi får pakket ud lidt hurtigere. Hi hi. Brønshøj er en smule København. Mest af alt bor vi så tæt på Vanløse at jeg til nød kan kalde det “Vanløse tæt på Frederiksberg”.

  • Reply
    Mette
    søndag 16. september 2012 at 21:23

    Du bor da stadig i Københavns kommune…. Ikke?
    Så er den god nok!! 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:11

      Yep. Bare vi ikke kalder det Husum, så går det nok 😀 Puuuha. Fnis

  • Reply
    Sidsel
    søndag 16. september 2012 at 22:02

    Tillykke med veloverstået flytning 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:12

      Tak Sidsel 🙂

  • Reply
    Figarine
    mandag 17. september 2012 at 16:09

    Velkommen til Brønshøj 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. september 2012 at 17:13

      Tak, Figarine. Bor du her også? 🙂

      • Reply
        Figarine
        tirsdag 18. september 2012 at 11:19

        Ja, og jeg bor faktisk i Husum 🙂 og det har jeg ikke noget problem med 😉
        Vi har boet her med hus, have og kat i 25 år – mine børn er født og opvokset her. Der er også dejlige – og fredelige – områder i Husum.
        Man skal ikke tro alt hvad man hører ….