Hop, spring og noget om fritidsaktiviteter - CopenhagenDaily
11 In spunken

Hop, spring og noget om fritidsaktiviteter

gymnasten

I søndags var der gymnastikafslutning i Spunkens gymnastikforening. Han har gået på holdet “Tonsere” siden efteråret, og været rigtig glad for det.

Næste sæson ville jeg så finde noget andet han kunne prøve, og har forsøgt at sælge alt fra svømning og dans til fodbold og spejder. Spejder er han med på, så der starter han efter sommerferien. Til familiespejder, hver anden lørdag.

Svømning har han ikke lyst til, så den må vente et år. Derimod ville han gerne gå til gymnastik igen, så i går sad jeg klar på tasterne kl 9, så han kunne få plads på “Klar, parat, spring”. Som var det en koncertbillet jeg skulle have fingrene i, gik siden ned gang på gang. Heldigvis lykkedes det til sidst, og han har nu fået plads. Enda sammen med to drenge fra børnehaven. Det kan kun blive hyggeligt 🙂

Det er noget af en udskrivning sådan noget fritidsaktivitet, og jeg tror enda ikke at det er det værste jeg endnu har set. Gymnastik koster 1300 kr for en sæson, og spejder koster 700 kr pr. halve år. Fodbold og dans kan være meget dyrere, og jeg undres over hvordan børnefamilier med 2 børn der hver går til 2-3 ting ugentligt, får det til at hænge sammen!

Går dit barn til noget, og i så fald hvad?

You Might Also Like

11 Comments

  • Reply
    Celena
    onsdag 27. april 2016 at 18:01

    All of my boys play football in the summer. In the winter, it is either football (for my eldest), break dancing (for my middle) and basketball (for the youngest).Yes- it is expensive 😛

  • Reply
    Tine
    torsdag 28. april 2016 at 20:28

    Tror det er “københavnerpriser” 🙂 Her i Midtjylland koster en gymnastik sæson 750 kr. og spejder koster heller ikke helt så meget (inkluderet alle lejrture)

    • Reply
      Therese
      fredag 29. april 2016 at 17:38

      Ja, det kan da vist godt være 😀 Så er det jo ingen sag at ungerne går til flere ting.

  • Reply
    Trine
    fredag 29. april 2016 at 17:14

    Haha jeg kan godt høre at vi er priviligeret herovre i provinsen. Vi giver 950 for en sæson svømning og 300 for en sæson gymnastik.

    • Reply
      Therese
      fredag 29. april 2016 at 17:39

      Hold da op, det var billigt. Der er nok meget højere lokaleleje herinde, siden priserne er så høje – og en smule “Københavneri” som Tine skrev.

  • Reply
    conny
    lørdag 30. april 2016 at 13:17

    Hvor er det et fint billede af din store dreng.
    Det er længe siden, jeg var udsat for børneaktiviteter, men jeg kan da huske, at det sjældent var billigt.

    • Reply
      Therese
      fredag 6. maj 2016 at 16:34

      Nej det er noget af en udskrivning må man sige 🙂

  • Reply
    alice m
    lørdag 30. april 2016 at 19:58

    350 kr for en sæson gymnastik – 50 kr/md for fodbold. 980 kr for 14 gange svømning for hele familien.

    • Reply
      Therese
      fredag 6. maj 2016 at 16:34

      350 kr !? Ha ha ha, det er godtnok billigt. Får instruktørerne så ingen løn? Jo, der er da nogle fordele i at bo i udkantsdanmark 😀

  • Reply
    Abildjyden
    søndag 1. maj 2016 at 08:03

    Dejligt du har fundet noget noget han gerne vil deltage i. Og samtidig du fik ham på det hold der lige matcher både ham og jer.
    Otto skulle havde været tilmeldt i går lørdag, til begynderhold/gymnastik, det må vente lidt, da han blev storebror til en lillesøster (12 dag over termin). Heldigvis er han forhåndstilmeldt, da det er sket gennem et forløb der hedder Familie med hjerte, for førstegangs fødende. og han kommer til at gå sammen med den flok han kender derfra.
    Med de priser du omtaler forstår jeg godt børn af kontanthjælpsmodtagere ikke har muligheden, her hvor jeg bor har vi en del “gratis” tilbud, både fodbold, gymnastik og bare lidt af hvert, så børnene fra familier der ikke har midlerne til at lade deres børn komme til fritidsaktiviter.

    • Reply
      Therese
      fredag 6. maj 2016 at 16:36

      Stort tillykke med familieforøgelsen 😀

      Det er godt at der er gratis tilbud. Det tror jeg ikke der er mange af her i hovedstaden. Dog fortalte sundhedsplejersken om noget tumle/gymnastik som var gratis. Godt at det trods alt findes.