I 2020 vil jeg - realistiske nytårsforsæt - CopenhagenDaily
2 In lister/ mig

I 2020 vil jeg – realistiske nytårsforsæt

År efter år har jeg sat mig nogle nytårsforsæt. Ofte har de holdt et sted mellem 14 dage og 2 måneder. Men denne gang, har jeg tænkt nyt og kommet op med en håndfuld overkommelige – men stadig imponerende – mål for 2020.

Nyt Aar

Nytårsforsæt 2020

Lære at lave latteart – Det kan ikke blive ved på den her måde. På kontoret har vi vanvittigt tjekket kaffeudstyr, og jeg laver hver gang en kaffe med en klat skum på toppen.
Nu har jeg set et par videoer, og det er lykkedes mig at lave noget der minder om en pære…eller en pæreformet bagende. Der er ikke langt til hjertet. Derefter skal der laves en blomst og måske jeg tilsidst lærer at lave en tulipan.
Plus det er en tilføjelse til mit CV…. 😉

Læs en ny bog hver måned – Se det er ikke svært. For jeg er endelig kommet tilbage i bøgerne igen, efter sådan ca. 8 års useriøs læsning. Det er fedt.

Detox fra næsespray – Jeg har en afhængighed. Næsespray. Jeg er ikke alene, for det er der virkelig mange der er. Jeg ved jeg kan lægge den på hylden ved at stoppe helt med at bruge den, og så ikke kunne trække vejret gennem næsen i 10-14 dage. Men det er lige dét. Jeg tænker til sommer, at jeg kaster mig ud i det.

Genoptag guitarspilleriet – I går aftes strejkede Gigabit. Så min plan om at se en filmisk kulturperle, blev erstattet af nye strenge på “Margit”. Derefter sad jeg og forsøgte at huske alt hvad jeg kunne en gang. Det kommer til at tage tid, men jeg vil gi’ det et skud.
Jeg gad godt at begynde at skrive lidt musik igen, så nu må vi se hvor det bærer hen.

Mere fokus – Jeg kan starte enhver dag med at lægge mange planer for dagen. Både arbejdsrelateret og hverdagsrelateret. Men er der for meget at tage sig til, går jeg i stå. Så overspringshandler jeg, og føler bagefter at noget tid er spildt.
På arbejde hjælper det mig med pomodoro teknik. Så holder jeg fokus i 25 minutter, holder kort pause, 25 minutter mere osv.

Når man har en kreativ/krøllet hjerne, og – som jeg – også en hjerne der er i bedring efter efter massiv stress, tror jeg det handler om at holde det simpelt. Oprigtigt glædes over hvad der nåes, selv om det måske ikke er 27 ting men kun 3.

Har du sat dig nogle nytårsforsæt?
På dag 26. i 2020, hvordan går det så med dem?
Fortæl gerne.


You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Nana
    mandag 27. januar 2020 at 10:54

    Det lyder som gode, sunde nytårsforsætter, Therese! Jeg har ikke rigtigt nogle forsætter, men en del planer og endnu flere drømme 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 27. januar 2020 at 17:40

      Tak Nana 🙂
      Jeg glæder mig til at læse om dine drømme og planer for 2020. Måske 2020 også bliver året hvor jeg besøger dig, når jeg er oppe i Hornbæk. Eller møder dig og hundene ved stranden.

    Leave a Reply