Dyt Dyt update

Jeg har ikke været meget på bloggen den seneste tid, jeg har haft travlt med at læse teori! Og i dag klokken 10.00 var jeg til teoriprøve.
Jeg valgte at cykle til Valby, og havde ærlig talt ikke rigtig regnet ud hvor lang tid det ville ta, så da jeg endelig fandt Gl. Køge Landevej nr. 1, var jeg der 3 min. i start med vindblæst hår og sved på panden.
Vi sad i et meget lille venteværelse og den søde betjent i fuld uniform kom og hentede os. Vi blev ført ind i et rum, og der var 3 rækker med gammeldags skoleborde (sæde og bord i ét I ved) adskilt af skillevægge.
Jeg satte mig forrest, så jeg var sikker på at kunne se hver eneste skilt på lysbillederne, og prøven startede. Jeg synes den var svær, og der var ret mange spørgsmål som jeg egentlig ikke havde hørt/set i mit teorimateriale. Så al den dér info jeg har kæmpet for at huske (bil må være max. 4 m. høj, 12 m. lang og 2.55 m. bred, lygter skal lyse så og så mange meter osv.), kom jeg slet ikke til at have brug for…huhm.
Nå, men efter prøven, tilbage i venteværelse og 10 min. efter kom Hr. Betjent med resultaterne. Jeg bestod, med 5 fejl. HURRA !
Så er der glatbane den 4. maj og køreprøve den 7. maj.

15 comments
  1. HURRA HURRA, så var den også klaret:-)
    Glatbane, glæd dig, det er sjovt og giver en masse god træning til at finde us d af hvordan du og bilen reagerer når det er glat.
    Og den 7 maj krydser jeg alt jeg ejer og har, så det går nok også:-)

  2. Tillykke Therese 🙂 Skal straks viderebringe til kæresten, at det der med længde, højde og bredde skal han ikke gå så meget op i 😉

  3. Tillykke med den beståede teoriprøve, Therese. Dejligt den er overstået! Glatbane er meget sjovere, som Judith også siger 🙂

  4. Tillykke med første skridt på vejen til at gøre Københavns gader sikrere 🙂
    Jeg ville næppe kunne bestå nutidens teoriprøve – jeg synes, de spørger om mærkelige ting; og svarene går nogen gange i en helt anden retning end man som almindelig bilist tænker.
    Men selvfølgelig vil lidt terperi og dialog med en kørelærer nok hjælpe lidt.
    Pøj pøj med de næste trin.
    Hør, skal man bestå glatbane separat?

  5. Conny, jeg synes også at der er mange teori spørgsmål der er lidt mærkelige, og ikke altid særlig væsentlige. Man skal ofte svare det som man ved man nok egentlig ville gøre det modsatte af…hvis du forstår.
    Glatbanen er for sig ja, inden den praktiske prøve. Jeg tror de fleste består den – det skulle lige være dem der ikke turde køre over 30 km i timen i 2. gear der ville få et problem, men sådan en er jeg bestemt ikke 🙂 Jeg glæder mig!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Måske du også vil synes om