Pis - CopenhagenDaily
10 In info/ ønsker

Pis

Den gik ikke. Det ville blive for dyrt og usikkert. Kasper er den eneste med fast job, og da jeg er på su og udover det er timelønnet, så ville det være for usikkert.
Jeg er skuffet og trist. Havde jeg bare et job med god løn i vente, ville det være noget helt andet. Vi ville nu kunne låne 2/3 af andelen.
Vi må stramme ballerne sammen, spare og så må jeg ellers håbe på at jeg får en fastansættelse et sted i Juli når jeg er færdig.

Det værste er bare, at til den tid er denne lejlighed ikke ledig. Den var ellers helt perfekt!

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    Henriette
    fredag 14. december 2007 at 15:21

    Røv ærgerligt. Men jeg tror på at der nok skal komme noget nyt, lækkert og helt perfekt til sommer.

  • Reply
    therese
    fredag 14. december 2007 at 16:10

    Dét vil jeg også tro på så 🙂

  • Reply
    Marianne's mening
    fredag 14. december 2007 at 16:32

    ØV, når I lige havde håbet og muligheden for en dejlig lejlighed.
    Mon ikke I nok skal få en dejlig en til sommer.

    Men det er noget p.. når I havde håbet så meget

    Trods det, ønsker jeg jer en god weekend

  • Reply
    therese
    fredag 14. december 2007 at 17:19

    Tusind tak Marianne 🙂

  • Reply
    Tina - omme i London
    fredag 14. december 2007 at 18:03

    Surt kurt, men I finder noget andet – lige pludselig. Kan det SLET ikke lade sig goere?

  • Reply
    Hege
    fredag 14. december 2007 at 19:54

    Ærgerlig, men sånn er det. Man skal gjennom noen sånne før det er i boks. Husk bare på at man må strekke seg litt lenger enn fellen rekker første gang man kjøper bolig. Utfordringen er bare å finne balansen. Det skal være litt for dyrt, men ikke mye for dyrt.

    Da vi kjøpte huset vårt for 23 år siden tapte vi først kampen og noen andre fikk det. Fortvilelse. En eldre kollega sa at vi skulle ha strukket oss litt ekstra, – men så var det for sent. Men under over alle under. De som hadde kjøpt huset angret, og så fikk vi det likevel, men til den prisen vi egentlig syntes var for høy. Det har vi aldri angret på.

    Men altså – dere må jo klare det – med et nødskrik!

    Lykke til!

  • Reply
    Therese
    fredag 14. december 2007 at 19:37

    Nej Tina, medmindre jeg havde en ansættelseskontrakt, der sagde at jeg fik fast løn efter kons.
    Hvis vi tog lånet nu, ville vi sidde så stramt i det, at det ikke ville være sjovt overhovedet. Hver øre ville skulle vendes. Det kan vi ikke.
    Så må vi vente, og hvem ved, måske falder andelspriserne også det næste halve års tid….men ja, surt kurt!

  • Reply
    Therese
    fredag 14. december 2007 at 20:01

    Ja Hege, du har rett i at man må strekke seg. Med de prisene som er i København nå, kan man ikke annet enn å strekke seg (for mye). Men de kloke sier at prisene er på vei ned, så vi håper at det ser bedre ut om et halvt års tid 🙂

    Bra at dere fikk huset!!

  • Reply
    Signe
    lørdag 15. december 2007 at 11:29

    ØV, øv.
    Er sikker på, at det skal nok lykkedes jer at finde noget andet til sommer.

    Hav en god weekend 🙂

  • Reply
    fisker & fernández
    lørdag 15. december 2007 at 18:11

    Øv! Der er heller ikke noget ved at sætte sig for stramt. Livet skal jo også leves, og det er heller ikke sikkert at lejligheden ville være så fed, hvis det var der, i skulle indtage vandgrøden hver evig eneste dag…
    Der skal nok komme en bedre mulighed for jer 🙂