Så har man også prøvet det - CopenhagenDaily
16 In barselsliv/ spunken

Så har man også prøvet det

Trods sløjhed, ka’ man jo godt gi’ et lille smil 🙂

Spunken fik sin 3-måneders vaccine i går. Han tog det i stiv arm, og råbte ved det første stik og skreg i to sekunder ved det andet stik. Det var det. Lidt våde øjne, og lidt rundt på gulvet over den ellers så flinke doktordames, pludselige angreb, men ok. Moderen derimod…. græd som pisket, og fik et kærligt klap på skulderen, af doktordamen, da stikket var overstået. Pyha, altså.

Vi trillede hjemad, og fik halvanden time på øjet. Det var vist meget godt, for da vi stod op, begyndte Spunken at blive pylret. Han ville dog gerne lege lidt, og jeg fik lavet aftensmad og vi spiste i ro og mag, da Spunken godt gad at sove lidt i sin slyngevugge. Efter et par timer, hørte jeg klynken fra vuggen, og syntes han skulle op. Han var varm, og et hurtigt tjek af temperaturen, viste 38,8. Så startede ellers mange timer med skrig og gråd, og Kjærsten og jeg sad på skift med den lille varme baby i blerøv.

Ved et tiden, redte Kjærsten op til mig i stuen, så kunne jeg ta’ et par timer, mens han så efter Spunken inde i soveværelset. Klokken tre, trissede jeg ind igen, og gav ham mad, og vi har begge været mere eller mindre vågne lige siden. Nu er Spunken så gået omkuld her i sofaen (man skal åbenbart bare sætte tv på folketingets åbning..), og jeg håber han sover nogle timer, og kommer til hægterne.

Nå, men tre måneder er gået, og han er blevet en stor dejlig dreng, på syv kilo og 64 cm. Som tiden flyver (når man har det sjovt!?), eller dvs. i mit søvnmanglende hovede, føler jeg af og til at han bør være nået 6 måneder nu. Doktordamen ordinerede Spunken at lære at sove, og at ta’ sutten – så nu venter jeg på at han indløser sin recept. Hi hi.

Resten af dagen holder vi “barns første sygedag”, med kaffe, morgenhår, joggingtøj og måske en tegnefilm. Jeg klager sgu’ ikke.

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    Rejen (Annemarie)
    tirsdag 4. oktober 2011 at 11:58

    Han er nu sød, selvom han holder gang i jer…og tænk allerede 3 måneder…Stor dreng..

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:23

      Meget stor dreng. Tiden går stærkt 🙂

  • Reply
    Judith
    tirsdag 4. oktober 2011 at 12:00

    Og når man så får sådan et dejligt smil, ja så glemmer man da helt at man ikke har sovet ret meget ( ihvertefald et kort øjeblik )
    Ha en dejlig dag med masser af hygge, tegnefilm, kaffe, smil og kys:-)

  • Reply
    Signe
    tirsdag 4. oktober 2011 at 12:16

    Åhhh – det er så træls når ens barn har det skidt. Jeg ønsker altid at jeg kan overtage deres sygdomme, så de ikke har ondt. Rigtig god bedring med ham, det går forhåbentligt over hurtigt.

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:24

      Pyh, jamen altså. Jeg var bare ikke meget værd, lissom ham. Det er vildt hårdt at se sin lille skat, ha det dårligt.

  • Reply
    Øglemor
    tirsdag 4. oktober 2011 at 12:55

    Da Øglen skulle have sin første vaccination, sendte jeg HDD ind til lægen med hende. Selv blev jeg ude i venteværelset (ja, jeg er en kylling) og sad med våde øjne, da jeg hørte Øglens (ret begrænsede, faktisk) hyl. Tror tit, det er værre for moderen 🙂 Men øv, at han er blevet skidtmads. Rigtig god bedring til ham (og forhåbentlig søvn til jer).

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:24

      Hi hi, Øglemor. Jeg flæbede også, som fik jeg penge for det 😉

  • Reply
    Liselotte
    tirsdag 4. oktober 2011 at 13:02

    Han er en smukkert og den slags må godt larme lidt om natten, så skynd dig at tage en lur nu, hvor du kan 🙂

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:24

      Jeg fik ingen lur, men læst lidt op på blogs. Næsten lisså godt 🙂

  • Reply
    Fisker & Fernández
    tirsdag 4. oktober 2011 at 13:18

    Tillykke med de første tre måneder til Spunken – han er jo i topform og ser ud til at stortrives lige bortset fra vaccineefterveerne.

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:25

      Han trives, og er stor og lækker. Tænk at der er gået tre måneder allerede 🙂

  • Reply
    Vevika
    tirsdag 4. oktober 2011 at 19:52

    Øv, stakkels lille mand. Villum skal snart have 5 måneders og jeg håber, at han klarer det lige så godt som første gang. Men fordi vi skal tre uger til Thailand skal han stikkes endnu engang. Onde forældre 🙁

    God bedring til din lille Spunk.

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:26

      Pyha, stakkels Villum! Spunken har fået tid i starten af december, til sin næste vaccine. Jeg gruer allerede en smule, men det siger jeg naturligvis ikke til ham 😉

  • Reply
    Mette
    tirsdag 4. oktober 2011 at 20:08

    Jeg er frygtelig ked af, at skuffe alle andre med små børn… men Spunken ér altså Toppen af poppen… det der smil går da lige i mundvigene og må smelte ethvert hjerte.

    • Reply
      Therese
      onsdag 5. oktober 2011 at 21:26

      Nårh, hvor er du sød 🙂 Hi hi. Han ér jo bare toppen af poppen, den lille. Det synes jeg absolut du har ret i.