Op på hesten - CopenhagenDaily
24 In bolig

Op på hesten

Nå, men altså. Hvis min skuffelse i går, var et brød…så ville det nemt ha’ kunnet mætte søens folk !

Nu har jeg taget glad-hatten på, og lader være med at tænke mere over “(Peter) Bellisvej”. Kjærsten sad oppe til klokken halv fire i morges, og trawlede boliger i nærområdet, samt det knap så nære. Han sendte mig nogle links på mail, og jeg kan se at én allerede har fanget min interesse. Men…den ligger i Brønshøj. Kan man bo i Brønshøj – spørger Københavnersnobben så…!?

Der er ikke S-tog i nærheden, ej heller A-busser der kører hvert 3. minut. Der er 2 km til den skole, jeg gerne vil ha Spunken skal gå på, og endnu længere til vuggestuerne (så jeg må nok skrive ham op i Brønshøj, hvis det blir aktuelt).

Hvad er det med os Københavnere, der gør at vi synes at alt der ikke ligger 20 minutter væk på cykel, er nederen? – for det ser jo umiddelbart ret lækkert ud, det dér Brønshalløj.

You Might Also Like

24 Comments

  • Reply
    Liselotte
    fredag 13. januar 2012 at 11:32

    Jeg boede i Brønshøj de fleste af årene på Sjælland og jeg elsker fortsat Brønshøj. Kom nu, Therese!

    Dengang var det i hvert fald en fed landsby lige udenfor storbyen. Jeg elskede den 🙂

    • Reply
      Therese
      fredag 13. januar 2012 at 11:39

      🙂
      Vi skal forhåbentlig se den i weekenden. Så tror jeg på at jeg kommer på andre tanker!

      • Reply
        Liselotte
        fredag 13. januar 2012 at 11:58

        Vi boede ikke langt derfra de sidste par år. Det er omtrent mit gamle hood. Du kan snildt spadsere til både Volden, S-tog og busser oppe på torvet. Det er et smørhul 🙂

        • Reply
          Therese
          lørdag 14. januar 2012 at 11:02

          Fedt! Vi skrev til ejendomsmægleren i går, men hørte desværre ikke tilbage. Vi havde ellers håbet på at det var i denne weekend vi skulle kigge omme i Brønshøj 🙂

  • Reply
    anette
    fredag 13. januar 2012 at 11:44

    Man kan sagtens bo i Brønshøj 🙂

  • Reply
    Sandra
    fredag 13. januar 2012 at 11:51

    Ah, man kan godt bo længere end 20 min væk – uden at det er helt slemt, det kræver blot lidt tilvænning;o)
    -sagde eksil københavneren der flyttede til Fyn…

    – og huset ser skønt ud:-)

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:03

      Pyha, jeg tror ikke jeg kunne bo så langt væk, som Fyn 😀 Hi hi.

  • Reply
    Signe
    fredag 13. januar 2012 at 12:57

    Ja, op på hesten igen – og det her hus ser sørme også fint ud 🙂
    Vi flyttede fra Amagerbro til Albertslund, og det er gået rigtigt godt. Men hold da op, hvor havde vi mange fordomme, inden vi flyttede til Vestegnen. Fordommene er for længst væk – og nu elsker jeg at komme tilbage til Vestegnen og slappe af efter en lang arbejdsdag i travle København 🙂 (Min barsel er slut prut finale, og jeg startede efter nytår, så det skal man jo også lige vænne sig til igen )
    Brønshøj kender jeg fra venner, som bor der – det er vildt hyggeligt at komme på besøg i deres hood 😉

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:12

      Ja, fordomme har jeg skam også mange af. Pyha. Det er godt at høre, i trives i Albertslund. Der har vi faktisk slet ikke kigget – bør vi måske gøre det?

  • Reply
    Alice M
    fredag 13. januar 2012 at 12:57

    Hvis det der er det man skal på i så tror jeg brønshøj er ok (siger jyden..)..

    Det hus er skønt… Og check da lige det der garage/hobby sted.. 😉

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:13

      🙂 Det ser super lækkert ud, og vi havde håbet på en fremvisning denne weekend. Men forhåbentlig kan vi snart komme ud og se det.

  • Reply
    Ditte P.
    fredag 13. januar 2012 at 12:58

    Brønshøj, er det ikke der Buster Oregon Mortensen (af Bjarne Reuter) boede og cyklede villavejene tynde? 🙂 Der kan man da sagtens bo! kh Ditte

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:14

      Jeg skal vist lige ha læst op på min Reuter 🙂

  • Reply
    Gitte K
    fredag 13. januar 2012 at 13:39

    Prøv at se Busters Verden, så vil du se, at man sagtens kan bo i Brønshøj!
    Jeg har selv boet i Vanløse tæt på Brønshøj … udsigten over Kbh om aftenen fra Bellahøj er skøn … og Café Phenix på Frederikssundsvej er super 🙂

    Good luck 🙂

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:15

      Det vil jeg huske, Gitte. Altid godt med tips til kaffe, det sætter jeg nemlig stor pris på – hvis nogen skulle være i tvivl. 🙂
      God weekend!

  • Reply
    Fisker & Fernández
    fredag 13. januar 2012 at 15:43

    Jeg aner ikke om man kan bo i Brønshøj, men jeg synes tilgengæld, at din kæreste er intet mindre end fantastisk sådan at bruge den halve nat på at finde nye eventyr 🙂

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:15

      Han er en sød én, Fisker 🙂

  • Reply
    Hege
    fredag 13. januar 2012 at 19:22

    Det blir nok folk av dem som vokser opp i Brønshøj også. Og huset er jo bare en drøm. Det tar vi!

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:16

      Det gjør vi nemlig, Hege 🙂

  • Reply
    Frederikke
    fredag 13. januar 2012 at 21:52

    Jeg har boet i Brønshøj i 8 år. De 3 sidste år også med barn.
    Vi boede lige ved Brønshøj Torv en snotklat fra kirkegården, to snotklatte fra mosen. Det tog ikke synderligt lang tid at komme ind til centrum med bus, men vi brugte bare ikke centrum særligt meget.
    Jeg kunne have boet i Brønshøj altid. Vi startede også med at lede efter noget ejer inden vi havnede i Hellerup (Gentofte Kommune).

    Gustav startede i vuggestue i Brønshøj. Ikke den vi ønskede, for det fungerer rigtigt skidt med pladsgarantien i Københavns Kommune. Så vi kunne vælge en plads i Tingbjerg. Det gjorde vi. Det var vi nødt til. Det var o.k. Ikke godt. Ikke fedt. Ikke noget jeg gjorde igen.

    Så begyndte vi at lede efter noget vi kunne eje. Vi startede med at kikke i Brønshøj. Der var meget lækkert, men vi havnede i Hellerup lige ved motorvejen. Ikke et helt hus, men en villalejlighed med skråvægge og forelskede os på stedet.

    Nu har vi højst 15 minutter til Nørreport den ene vej og højst 15 minutter til Lyngby den anden vej med bus. Jeg har under 10 minutter til Bispebjerg Hospital (arbejdsplads) og bispebjerg Kirkegård (Cirkelines sted).

    Men bedst af alt. Gentofte er en fantastisk børnekommune. Der er resurser og lysten til at prioritere børn og børnefamilie. Deres kommunale skoler er gode. Pladsgarantien på plads.
    Så længe jeg har hjemmeboende bor, der har behov for plads i daginstitution, så kan jeg vitterlig ikke forestille mig, at jeg skal bo andre steder.

    Faktisk føler jeg tilmed at jeg bor mere centralt nu end nogen sinde før og med bedre tilgang til offentlig transport i modsætning til både Brønshøj og før det Østerbro og før det Nørrebro.

    Selvfølgelig er det vigtigt at komme ud og snuse til stedet, både huset og omgivelserne og ikke mindst se på logistikken i forhold til hvordan ens liv ellers er skruet sammen. Hvordan i forhold til arbejde, valg af skole osv.

    Hvor langt søger I? Har I en bestemt radius det skal være indenfor?

    • Reply
      Therese
      lørdag 14. januar 2012 at 11:19

      Vi har også kigget i Hellerup, samt Lyngby, Gentofte, Frederikke. Men der er bare noget indeni mig, der siger “neeeej”. Samtidig ligger alt det vi har råd til, lige op ad motorvej eller jernbane. Det orker jeg ikke.

      Det med Københavns Kommune, og institutioner, er noget lort. Det kan vi hurtig blive enig om. Isaac er nummer 40 og 51 på ventelisterne, og har behovsdato 1. maj…så jeg tvivler på at han får en plads til tiden.
      Dog kan man også ha problemer hvis man bor i Frederiksberg kommune, hvor jeg har hørt om et par stykker, der har haft ret lang ventetid, medmindre de ville ud i “Domus Vista”.

      Vi søger pt. Brønshøj, Vanløse, Valby – og hyggekigger i Hellerup, Lyngby, Virum og Gentofte.

  • Reply
    Frederikke
    lørdag 14. januar 2012 at 12:54

    2870 Dyssegård hører også til Gentofte Kommune.
    Og ellers inviterer jeg gerne på kaffe, hvis du gerne vil se området 🙂

    • Reply
      Therese
      søndag 15. januar 2012 at 20:24

      Det er meget muligt at jeg tar’ dig på ordet, Frederikke 🙂