Ham Isaac - CopenhagenDaily
25 In spunken

Ham Isaac

Ja, for det er jo hans navn. Han er Spunken her på bloggen, men herhjemme er det Isaac han lystrer (eller skodmøgunge…hvis hans mor er meget træt når han vågner om natten).

Jeg kan mærke at der sker rigtig meget med ham, for tiden. Han øver sig som en tosset i at komme op at sidde selv, og i at kravle. Han er ofter på opdagelse, og triller rundt og ser på alt det spændende i lejligheden. Der prøves grænser, og det er sjovt når mor siger at man ikke må pille ved radiatoren, standerlampen, Katten og meget meget andet.

Han opdager nye smage, næsten hver dag, og er god til det. Han rynker på næsen, prøver igen en bid, rynker mere på næsen eller siger “mmmmm”.

Han er et hængetræ, en puttetrold og rimelig hys efter klokken 17. Han skal helst kunne ligge og “babse” hele natten, eller bare ligge i smørhullet mellem mor og far, mens han hyggesnorker. Han vågner stadig hver 2-3 time om natten, men er nem at få til at falde til ro igen (medmindre han som i nat, klør på sine stakkels eksemramte fingre…piv).

Isaac er blevet opmærksom på at der er en verden udenfor. I barnevognen, nægter han at ligge ned. Han vil sidde op til han segner. Der er træer, mennesker, biler, cykler, butikker og busser, der skal kigges på. Han blir’ aldrig mæt, af at observere.

Han er dejlig, ham Isaac Cornelius, og lige om lidt, er han 8 måneder gammel. Dejlige dreng.

You Might Also Like

25 Comments

  • Reply
    Frederikke
    onsdag 29. februar 2012 at 11:06

    Total lækkermås med et ordentligt garn 😉
    … og jeg kan sagtens tillade mig at være kæk, for mine unger har nærmest været skaldet.

    Og øv for børneeksem. Hvad gør I for at lindre?
    Gustav er også ramt og hans hud er nærmest blevet støvet i det. Var hos en ny hudlæge i mandags og ud med hormoncreme og ind med den fra Matas uden parfume og parabener, men med glyserin. Så nu skal han smøres dagligt i 2 måneder og når han har været i bad skal han smøres inden for 3 minutter efter badet er færdigt, også selv om han stadig er fugtig på kroppen. Nu ser vi 🙂

    • Reply
      Therese
      torsdag 1. marts 2012 at 09:48

      Han blir’ smurt med hhv. Elidel og så en mild hormonsalve. Men kun når der er pletter at smøre. Hudlæge sagde at jeg ikke skulle følge brugsansvisning hvor der står at man skal trappe ud i over en uge….
      Udover det, blir’ han smurt i A-derma Exomega, morgen og aften. Rigtig god bodylotion fra apoteket, uden parabener osv.
      Han får godt med fedtstof i maden, og jeg indtager selv ekstra fedtstof, som kommer i mælken. Nå ja, og så får han probiotika 😉

      Der er næsten kun eksem på hænderne (i starten var det på hele kroppen), og så får han lidt pletter hist og her, som vi hurtigt får slået ned.

      Han må kun komme i bad en gang om ugen, og som du skriver, smøres med det samme efter badet.

      Jeg håber at Gustav snart slipper for den dumme eksem!

  • Reply
    Susanne
    onsdag 29. februar 2012 at 11:10

    Jeg er helt vild med den dreng hårpragt…. skønt, og så er han altså bare dejlig at se på..

  • Reply
    Rejen
    onsdag 29. februar 2012 at 11:33

    Han er bare skøn, og der sker meget lige pludselig med de små pus….;-D

  • Reply
    gitte nielsen
    onsdag 29. februar 2012 at 11:43

    Hvor er han bare skøn og nøj noget lækkert hår han har.

  • Reply
    Sandra
    onsdag 29. februar 2012 at 12:13

    Hans hårpragt er intet mindre end faaantastisk 🙂
    – eksem er noget lort, min ældstes er lige begyndt at drille igen på arme/hænder. Men vi har til gengæld nydt det har været væk i de sidste 2½ år 🙂

  • Reply
    Øglemor
    onsdag 29. februar 2012 at 12:42

    Shit, hvor er han sød. Og lækkert hår! 😉

  • Reply
    Vevika
    onsdag 29. februar 2012 at 12:48

    Han er så lækker! Og jeg er så missundelig på det hår. Mine drenge er skraldet de første par år, mere eller mindre…

  • Reply
    Helle K.
    onsdag 29. februar 2012 at 13:59

    Hvor er han en lækkerbidsken 🙂 og så kan man da høre, at han er en totalt dejlig og klog dreng – ham har I lavet godt 🙂 – og sikke en frits 🙂

  • Reply
    Annette
    onsdag 29. februar 2012 at 14:52

    Om vi er 8 måneder eller 23 år, så er vi nok alle sammen umulige på hver sin måde, men i sidste ende er vi jo skønne. Og ham Isaac er i hvert fald en skøn lille en <3

  • Reply
    Signe
    onsdag 29. februar 2012 at 14:55

    Ham Isaac ser så sød ud – jeg har en god legekammerat på 11 måneder til ham, som kan vise ham et par tricks, hvis han løber tør for nykker 😉

  • Reply
    Judith
    onsdag 29. februar 2012 at 15:29

    Lækre unge:-)

  • Reply
    Mona
    onsdag 29. februar 2012 at 16:15

    Han er så sød og charmerende. Også (især!) i virkeligheden. Fik jeg vist ikke sagt igår. 🙂
    Tak for igår – det gør vi snart igen.

    • Reply
      Therese
      torsdag 1. marts 2012 at 09:49

      Det gør vi nemlig! 🙂

  • Reply
    Dot
    onsdag 29. februar 2012 at 18:12

    Han blir jo en rødling lissom sin mor 🙂 Hvor ser han sød ud, nyd din møgunge 🙂
    KH Dot

  • Reply
    anette
    onsdag 29. februar 2012 at 19:22

    Skønne billeder af Spunken, på en dag som ellers har været meget lidt sjov! 🙂

    Og lov mig, at du aldrig aldrig ALDRIG klipper hans hår 😉

    • Reply
      Therese
      torsdag 1. marts 2012 at 09:50

      Lidt studsning her og der, men kort det blir’ det ikke 🙂

  • Reply
    Therese
    torsdag 1. marts 2012 at 09:50

    Tak for jeres dejlige kommentarer. Han er dejlig, ham Spunken, og håret får lov til at gro, indtil han en dag selv siger at han vil klippes 😀

  • Reply
    Charlotte
    torsdag 1. marts 2012 at 14:52

    SUK hvor er han lækker som i super lækker…
    En rigtig “hjerteknuser” går i hvertfald lige i hjertet på mig, trods mine 49 år 🙂
    Uhh hvor gad jeg godt nusse det skønne lille ansigt.
    Lejes han ud ??

    • Reply
      Therese
      torsdag 1. marts 2012 at 16:17

      Det kan du tro han gør. Især om natten! Hvornår kan du ? 😉

      • Reply
        Charlotte
        fredag 2. marts 2012 at 10:23

        Bare kom hid med den skønne krøltop…
        Tænk at kunne sidde en hel nat med ham i armene og bare nyde den lille guldklump… det gider jeg gerne.. det er så mange år siden jeg selv havde den størrelse, så jeg HAR fået sovet ud 🙂 🙂

  • Reply
    conny
    torsdag 1. marts 2012 at 23:22

    Mmmmmm, mine kommende (en dag altså, ikke lige nu) børnebørn må gerne se sådan ud 🙂

  • Reply
    ulla
    fredag 2. marts 2012 at 22:55

    En rigtig lækkerbidsken, med det vildste garn:)

    • Reply
      Therese
      lørdag 3. marts 2012 at 11:10

      Det blir’ bare vildere, og vilderen, Ulla 🙂