Undskyld krop.... - CopenhagenDaily
15 In mad/ mig

Undskyld krop….

Så altså, efter weekendens udskejelser, skulle noget gøres!

Efter arbejde blev Matas besøgt, og vitaminer og oliekapsler som jeg manglede blev købt. En pink neglelak og ansigtsrens røg også i kurven.

Et smut i Irma, hvor der var kylling og rismælk/soyamælk på tilbud. I kurven røg der også diverse grønt, te og frugt.

pesto1

Hjem og lave pesto genovese. Meget let. En hel plante basilikum, det meste af en bakke bredrøvet persille, halvanden pose pinjekerner, en god olivenolie, ordentlig chunk pecorino, citronskal, en hel frisk hvidløg og salt. Blende blende blende, og så har man en stor skål velduftende solskin. Den kan holde et godt stykke tid, og smager af en million på grovpasta eller brød.

pesto2
Køleskabet….der er et par øjebæer, en Sprite og noget Lemoncurd….men jeg lokker et barn med sodavanden og holder selv nallerne fra lemoncurden….tænker jeg.

Så altså, undskyld krop…jeg gør alt hvad jeg kan nu og de kommende uger 🙂

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Therese
    mandag 30. marts 2009 at 20:27

    Prøver Mona, men der er lidt abstinenser endnu 😉

  • Reply
    Mona
    mandag 30. marts 2009 at 20:19

    Sikke fornuftig du er! Lidt misundelig kan man godt være….

  • Reply
    Therese
    mandag 30. marts 2009 at 21:34

    Ha ha, nix. Jeg er standhaftig – i den kommende weekend i al fald 🙂

  • Reply
    Mona
    mandag 30. marts 2009 at 20:54

    Dem imødekommer du bare i weekenden. 😉 Og starter sundt op igen mandag. :p

  • Reply
    Sebastian Adorján Dyhr
    mandag 30. marts 2009 at 21:43

    Hmm, lyder lige rigtig voksen og kedelig: har du overvejet at skære ned på udskejelserne? Så behøver du ikke ende i den anden grøft for at rette op på det? 😉

  • Reply
    kagekonen
    mandag 30. marts 2009 at 22:35

    godt gået… Jeg var slet ikke så sund til aften, da jeg lavede nachos med bønner og kylling…

  • Reply
    Madame
    tirsdag 31. marts 2009 at 07:53

    Uhm, den pesto genovese må jeg prøve at lave – det lyder vildt lækkert!

  • Reply
    Therese
    tirsdag 31. marts 2009 at 13:49

    Madame – det syns jeg du skal gøre !!

    Kagekone – uhm nachos

    Sebastian – tsk tsk

    Nina – jeg mener da bestemt jeg har svaret?? Hvis altså det var dig der spurgte for et par måneder siden? Men jeg hyrede 3×34 og gav vist 1800 for to timer eller deromkring. Kan ikke huske det. Prøv at find det gamle indlæg 🙂

  • Reply
    Nina
    tirsdag 31. marts 2009 at 13:25

    Hej Therese

    Ville spørge dig mht flyttefirma, dengang du flyttede. Hvem var det du hyrede? Hvor meget gav du og var det med 2 mand?
    På forhånd tak ;o)

  • Reply
    Jens
    tirsdag 31. marts 2009 at 18:11

    Det er sjovt at se et billede af dit køleskab. Det ligner jo næsten mit eget. 😀

    Jeg har prøvet at lave pesto et par gange og det har bestemt ikke været godt…..tværtimod. Næste gang vil jeg prøve din opskrift. Det ser både sundt og lækkert ud!

  • Reply
    Therese
    tirsdag 31. marts 2009 at 22:18

    Jens – hi hi, ja måske vores køleskabe er ret ens 🙂 Prøv min opskrift næste gang, jeg ved ikke lige hvad du gør istedet for pecorino, bruger man så noget soya ost eller dropper man det? Blir måske lisså cremet med dobbelt så mange pinjekerner.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 31. marts 2009 at 23:10

    Glæder mig til at høre hvordan den blir Jens 🙂

  • Reply
    Jens
    tirsdag 31. marts 2009 at 22:51

    Jeg tror bare at jeg dropper pecorino. Men jeg har aldrig prøvet at lave pesto med persille. Jeg tror det gør en stor forskel, for jeg elsker persille. Hvis den ikke er tyk/cremet nok, så prøver jeg at bruge flere pinjekerner som du foreslår.

  • Reply
    Tina - omme i London
    onsdag 1. april 2009 at 14:48

    Uhmmm… det ser laekkert ud!

  • Reply
    MissMuffin
    torsdag 2. april 2009 at 19:35

    Uhm, hvor lyder den pesto altså bare lækker!