Et svært valg - CopenhagenDaily
8 In kjærsten/ mig

Et svært valg

Årets sommerferie går til Italien. Kjærsten og jeg skal til Venedig, og sejle i gondolerne – og noget med gajolerne??
Udover Venedig, ville vi nappe en by mere, men hvilken? :

Torino, med det famøse klæde og mystiske konspirationer om “Den Hellige Gral”

Verona, hjem for Romeo og Julie samt indehaver af verdens største amfiteater.

Milano, modehovedstad med kæmpe domkirke.

Gardasøen, som jo “bare” indbyder til afslapning, mad og vin.

Valget er svært, så derfor tager jeg imod forslag med kyshånd 🙂

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply
    Therese
    mandag 7. juni 2010 at 10:41

    Tak Sifka 🙂

  • Reply
    Sifka
    mandag 7. juni 2010 at 10:16

    For nogle er Venezia et stort kæmpe overvældende indtryk, det var det for mig, så jeg stemmer for afslapning ved Gardasøen efterfølgende:)

  • Reply
    Hege
    mandag 7. juni 2010 at 18:43

    Det er mye å ta av. Ved Gardasjøen kan dere jo besøke Sirmione. Den er virkelig noe helt, helt for seg selv der den ligger bilfri og lukket ute i vannet. Deilig.

    Og så er det altså Pisa:
    http://livetleker.wordpress.com/2007/05/05/en-hotelldr%c3%b8m-i-pisa/

  • Reply
    Therese
    mandag 7. juni 2010 at 20:14

    Hege – ja, kansje jeg skal undersøke Gardasjøen. Pisa har jeg vært. Tror det er en engangsoplevelse. Men en vakker by, det er det bestemt ! 🙂

  • Reply
    Therese
    onsdag 9. juni 2010 at 09:42

    Hej Anne, og velkommen til. Uh det lyder dejligt. Jeg vil bestemt tjekke det ud. Jeg tror dog vi ender med at blive i Veneto regionen, men det kan være næste gang at turen går til Italien, at vi napper Toscana 🙂
    Hotellet ser godtnok skønt ud.

  • Reply
    Anne
    onsdag 9. juni 2010 at 09:34

    Hejsa.

    Jeg vil foreslå den lille by Barga, der ligger ca. 35 km fra Lucca. Der kan man slappe af, spise god mad og – måske – verdens bedste is. Altsammen med udsigt til bjergene! Man bor rigtig godt her: http://www.villamoorings.com/ og prisen kan sikker forhandles. Der er forøvrigt Jazz festival i byen i august…

    – Men, hvis der skal mere “action” og kultur til, må I jo nok søge til de større byer. Rigtig god tur (sidder lige og får lidt lokal rejsefeber på Amager!).

  • Reply
    Therese
    onsdag 9. juni 2010 at 11:48

    Anne – næ, det gør jeg ikke. Nej hvor sejt !! Det vil jeg da lige tjekke ud 🙂

  • Reply
    Anne
    onsdag 9. juni 2010 at 11:02

    Tak ,tak.

    Veneto er også dejlig.

    Modtager du nyhedsbrev fra Cofoco? Vespa giver en 4-retters menu, hvis man sender dem et postkort fra Italien!