28 In spunken

Spunk i 3D

Ihh, hvor fantastisk. Vi har set den bette Spunk i 3D i dag, og han ligger derinde og er så fin med en yndig stikkontakt-næse som sin mor 😉 Han lå med foden, næsten oppe i ansigtet (det er den I kan se noget af, til venstre ved munden…skøre unge). Utroligt så smidig han er. Vi fik en masse fine billeder, en dvd’ med al jordmorens snak og forklaringer, og hjertelyd på den lille.
Der er også billeder af hænder, og af penis (ha ha, endnu mere at vise kommende svigerdøtre).

Spunken lå og puttede sig op ad moderkagen (håber han blir’ tilfreds med en pude når han kommer ud…ellers må han få en fugtig natursvamp og putte med), så det var svært at få andre billeder end forfra med moderkage på kind. Men pyt. Vi fik set ham, og nu er det endnu sværere at vente !
Der er 93 dage til termin.

You Might Also Like

28 Comments

  • Reply
    Liselotte
    fredag 18. marts 2011 at 18:56

    Ha ha ha… jeg ville også have skrevet, at han har sin mors søde næse, men du kom mig i forkøbet og du har ret 🙂

    Hvor er det fantastisk, at man kan lave de 3d-scanninger i dag. Jeg havde et tåget, men cirka formpræcist gråt miskmask at vise frem og ikke noget som det her. Det er utroligt 🙂

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 18:59

      Det er så vildt, Liselotte. Man kan bare se alt så tydeligt, og det er helt underligt at vide så præcist hvordan han ser ud – når der alligevel er lang tid til vi rigtigt ser ham 🙂

      Næsen, er som snydt ud af min næse… 😉 og det er ikke så tosset, synes jeg. Hvis han så også får sin fars lækre brune øjne og glimt i øjet, så skal forældre til piger, passe på 😉

  • Reply
    Silke
    fredag 18. marts 2011 at 18:57

    HVOR FIIIIIN!! IIhh hvor er det dog fantastisk:)

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 19:00

      Ja, det er så vildt, Silke !! Så FIIIN :o)

  • Reply
    Ida
    fredag 18. marts 2011 at 19:13

    nuhr…

  • Reply
    Signe
    fredag 18. marts 2011 at 19:36

    Sjovt så tydeligt 3D er. Har ikke selv fået gjort det i min graviditeter, men min søster fik det lavet. Når vi kigger på billederne nu, kan man sagtens se, at det er min niece :-).

    Min første har også arvet de fineste brune øjne fra sin far – er spændt på om lillebror også får dem 🙂

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 20:34

      Det er ret utroligt, så tydeligt det er Signe. Nårh, jeg er altså spændt på om Spunken får mine blå eller fars brune øjne. Blir også spændende med lillebror ! Det sker jo at søskende, blir forskellige af udseende.

      • Reply
        Signe
        lørdag 19. marts 2011 at 16:58

        Ja, det har jeg også hørt. Men arv af mine blå øjne vil sikkert heller ikke blive helt skidt, hvis det skulle ske 😉

        Og det finder jeg jo ud af lige om lidt – termin om ca 14 dage.. God weekend til dig!

        • Reply
          Therese
          søndag 20. marts 2011 at 09:34

          Kun 14 dage, wow ! Spændende 🙂

  • Reply
    anette
    fredag 18. marts 2011 at 19:50

    Fantastiske skønne billeder af Jeres lille Spunk 🙂

    Jeg har “gammeldags” skanningsbilleder af Victor fra 8. og 10. uge, hvor han ligner en sød lille lørdagskylling. Og et billede fra 14. el. 18. uge hvor han ligner E.T. 🙂

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 20:35

      Tak, Anette 🙂

      Uanset hvilken slags scanningsbilleder man har, så er det altså noget helt særligt at kigge på. Min mor har også billeder af mig, og dem har jeg set på mange gange fra jeg var barn, til jeg blev ældre.

  • Reply
    Øglemor
    fredag 18. marts 2011 at 21:00

    Sikke fine billeder! Jeg har ikke fået lavet 3d scanning – hverken med Øglen eller nu. Men hver gang jeg ser nogle billeder, bliver jeg simpelthen så imponeret over, hvor tydeligt man kan se de små.

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 21:06

      Det er så vildt, Øglemor!

  • Reply
    Kirsten Jensen
    fredag 18. marts 2011 at 21:01

    Hvilken smuk lille spunk. Han skal nok knuse nogen pigehjerter engang. Glæder mig til at se billeder af ham når han kommer ud engang. Varme hilsner til både Spunken og dig fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 21:07

      Tak for din hilsen, Kirsten. Mon ikke jeg lægger et par billeder op, til den tid også 😉 hi hi. Det blir’ dejligt at hilse rigtigt på ham.

  • Reply
    Rejen
    fredag 18. marts 2011 at 21:30

    Nåååååå hvor er han sød, det er bare så fantatisk at man kan se dem i 3D i mors mave…Tror du ikke han bliver yoga-instruktør når han bliver stor ? Kun 93 dage, det er jo snart..;-D… han ser bare sød ud…

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 21:38

      Ha ha, det ku’ da være lidt sejt hvis han blev en yogainstruktørsspunk ! 😀 93 dage…mon de går hurtigt? 🙂

  • Reply
    Vevika
    fredag 18. marts 2011 at 22:08

    Ihhhh, så fantastisk. Jeg har ikke fået en 3D denne gang og meget færre scanninger – grundet nyt land. Jeg har umiddelbart ikke savnet det, men når jeg ser billeder som dine, kunne jeg virkelig godt tænke mig, at se hvordan babybassen ser ud. Jeg må væbne mig med en månedstid tålmodighed…

    • Reply
      Therese
      fredag 18. marts 2011 at 22:18

      Jeg ka’ godt forstå du gerne vil se hvordan bebsen ser ud 🙂 Det var helt fantastisk altså :o)

  • Reply
    Catarina
    lørdag 19. marts 2011 at 07:23

    Åhhh hvor er det bare nogle fantastiske billeder – og jeg er sikker på at den ungen smukke bebs kommer til at ligne sin mor ret så meget.

    Det er helt vildt hvad man kan i dag. 🙂

    • Reply
      Therese
      lørdag 19. marts 2011 at 09:14

      Det er helt vildt, Catarina. Ihh, hvor jeg glæder mig til at se ham rigtigt og se om billederne holder stik 😉

  • Reply
    Anne Dyrholm Stange
    lørdag 19. marts 2011 at 12:19

    Hvor er det en fantastisk mulighed at have, Therese, jeg kan godt forstå, at i har snuppet den. Det ville jeg også ha’ gjort, hvis jeg havde haft muligheden, men nu er alle mine børn jo nærmest født i stenalderen, så…

    Det bliver vidunderligt, når han kommer ud til jer, men sørg også for at nyde den sidste tid, som er helt jeres egen. Der kan blive brug for at have noget at trække på, når først der er babyskrål, bleer og natteroderi 🙂

    • Reply
      Therese
      lørdag 19. marts 2011 at 12:27

      Ahhh, stenalderen? Så vidt jeg ved er de yngre end mig dine børn :o) Hi hi.

      Du ka’ tro vi nyder den sidste tid, Anne. Det kan bare godt virke som meeeget lang tid til, når man efterhånden vågner flere gange om natten, fordi man ikke lige ka’ vende sig pr. automatik i sengen 😉

      Kultursøndagene og hyggelige aftner med hinanden, blir’ vægtet højt :o)

  • Reply
    Anette
    lørdag 19. marts 2011 at 21:20

    Ih, nogle fine billeder af jeres lille dreng. Jeg er virkelig imponeret over sådanne 3D-scanninger.

    Og nu overvejer jeg lige endnu en gang, om vi også skal få lavet en, for det er bare så specielt at få et kig ind i maven og se på den lille 🙂

    • Reply
      Therese
      søndag 20. marts 2011 at 09:35

      Uhh altså, Anette. Jeg synes helt bestemt at I skal få lavet en ! 🙂 Det er så utroligt hvad man kan se.

  • Reply
    Lone
    søndag 20. marts 2011 at 09:06

    Hvor må det altså være spændende at kunne studere sin ufødte baby.
    I kender jo hver en lille dims på Spunken, før han kommer ud, hvorimod han kun kender jeres stemmer og dine spisevaner 🙂

    Jeg syntes hans mund er så smuk 🙂

    Tænk, at han en dag kan se sin egen skabelse. Det er helt utroligt 🙂

    • Reply
      Therese
      søndag 20. marts 2011 at 09:37

      Det har du ret i, Lone. Sådan har jeg slet ikke tænkt på det, det med at han jo allerede kender til vores stemmer og min hang til ostemad 😉

      Jeg er så spændt på at se ham i virkelighede, og også hans lille fine mund 🙂

      Det må være utroligt at kunne se billeder af sig selv, sådan, når han blir’ ældre. Det er en god gave at gi’ ham.