Alt er godt

I går aftes blev jeg sløj, på Roskilde måden. I morges ringede vækkeuret klokken 5 (!!), og jeg stavrede ud af sengen, stadig med lidt kvalme og rumlende mave.

Grød blev lavet til den lille Spunk, og efter han havde indtaget portionen, kastede han op … Great.

SAS havde først telefontid fra klokken 7, og flyet skulle afgå 8.40, så jeg følte mig lidt presset.
Efter forskellige kriseplaner, endte vi med at køre ud i lufthavnen og se det an.

En times tid senere, var Spunken og jeg tjekket ind og klar til afgang. Spunken bippede i security, så både han og jeg blev undersøgt af damen med den spændende bip-dims.

En bolle i hånden og lidt vand, og vi var klar til at gå ombord på flyet. Det var ikke fyldt så vi havde to pladser for os selv. Spunken sad dog på mit skød hele vejen, og så Cirkeline og hyggede. Efter en time var det for kedeligt, og det tog lidt at få ham til at stoppe med at irritere et fly fuld af business-typer. Tilsidst faldt han i søvn, og efter lidt turbulens over Trondheims bjerge, landede vi trygt og godt.

Bagagen tog to minutter at få, og morfar stod klar til at køre os.
Foran os var en 3,5 time lang køretur, som endte over fire timer pga bilkø og lukkede veje. Men frem kom vi, og med tanke på den lange dag vi havde haft, klarede Spunken det til UG med kryds og slange.

Nu har vi hilst på oldeforældrene, spist “lutefisk” med “akkevit”, elg-frikadeller med kartofler og stuvede ærter. Der har ikke manglet noget.
Spunken har leget med sin moster, fået læst historie af sin morfar, smidt hunden Tanya ud af sit bur og overtaget dens hyggeplads og putter nu endelig under dynen – selv om han nok med glæde ville ha hygget sig sammen med hunden i nat 😉

Snart vil jeg gøre det samme (altså ikke sammen med hunden, men gå i seng), for i morgen er der en ny dag i det norske.

4 comments
  1. Puha, sikke en start, men godt, at det hele endte godt trods alt!:) Det lyder som om, at I bliver dejligt forkælede – og det er da mere end velfortjent ovenpå sådan en lang rejse!:)
    Håber al sygdom er ude af kroppen nu, så I bare har tilbage at nyde det norske liv og familien:)