23 In familien/ fest/ spunken

En ualmindelig dejlig fødselsdagsfejring

Sikke en dejlig fødselsdagsfejring, Spunken fik i dag.

Gæsterne ankom klokken 13, og jeg havde bagt en masse boller, lavet lagkager, udhulet en vandmelon for at lave et pindsvin fyldt med frugtsalat. Det blev næsten tømt inden jeg nåede at ta’ et billede af det.
Spunken fik selvfølgelig sin egen lagkage, og da han opdagede at der var jordbær på, kunne det KUN gå for langsomt. Hit med min lagkage far!
Han gumlede sig igennem en god mængde kage, flødeskum og jordbær.

Efter kagen og gaverne (som jeg skriver nærmere om i morgen), smuttede vi alle ned i gården. Solen skinnede, og Spunken  hyggede sig med at kravle i græsset og se på at de voksne fjollede rundt med strandtennis, sæbebobler og bolde.

Aftensmaden stod på pizza, præcis som for et år siden før det gik løs.

You Might Also Like

23 Comments

  • Reply
    Tanja
    søndag 1. juli 2012 at 22:07

    Tillykke med ham (det er vel i dag?)

    Ret hyggeligt at læse din fødselsberetning 🙂 især nu når man selv har prøvet det to gange selv 😉

    • Reply
      Therese
      søndag 1. juli 2012 at 22:16

      Det er først i morgen, Tanja. Det var bare nemmest at lokke gæsterne til i dag, istedet for på en mandag 🙂

      Hi hi, ja. Det var en dejlig fødsel, og jeg er bare så glad for at jeg fik skrevet beretningen ned, kort tid efter. Så fik jeg de fleste detaljer med.

  • Reply
    ulla
    søndag 1. juli 2012 at 22:24

    Stort tillykke med ham. Ser ud til, at han har haft en dejlig dag.
    Vi takker for solskinnet:-)

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:40

      Tak, Ulla. Vi havde en så skøn dag, og vejret var smukt. Med hans sovevaner, havde jeg frygtet endnu et skybrud 😉

  • Reply
    Susanne
    søndag 1. juli 2012 at 23:00

    Tillykke med ham. Vi fejrer Sigurds et års fødselsdag tirsdag, og hvor blev det år lige af.. Jeg kiggede lige op fra min baby et øjeblik og sidder nu med en dreng, der kravler og rejser sig i et væk. Men hvor er et år da en fantastisk alder og bedst som man tænker, at nu kan han da ikke blive dejligere, så man bliver man atter overrasket:) hvor er det nogle skønne
    billeder af spunken..

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:42

      Tak, Susanne 🙂

      Jamen det er bare ikke til at forstå. Nu begynder jeg at forstå hvad “de voksne” mener, når de siger at tiden går alt for hurtigt.

      Stort tillykke med din Sigurd!

  • Reply
    Lene
    søndag 1. juli 2012 at 23:10

    Hjertelig tillykke med dagen i morgen. Den unge mand ser ud til at nyde festen 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:43

      Tusind tak Lene. Han nød dagen, men muligvis ikke helt så meget som hans mor gjorde 🙂

  • Reply
    Rejen
    mandag 2. juli 2012 at 05:36

    hihi, dejligt at få lov at spise lagkage med fingrene…;-D tillykke med ham i dag..

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:44

      Det gjorde jeg også da jeg fyldte 1 år. Min mor har de dejligste billeder. Det var sjovt at se om han ville kaste sig over kagen, og smatte den ud, eller hvordan han ville gribe det an. Det blev meget stille og roligt, med god tid til at spise jordbær 🙂

  • Reply
    Dottie
    mandag 2. juli 2012 at 06:58

    Ej hvor ser det bare super hyggeligt ud! 😀 ih hvor jeg glæder mig til, at vi skal fejrer Liams første fødselsdag herhjemme 😀

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:45

      Det var SÅ hyggeligt, Dottie. Du kan godt glæde dig 🙂

  • Reply
    Sandra
    mandag 2. juli 2012 at 08:47

    Hjertelig tillykke med ham – og fejringen af det første år:-)

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:45

      Tusind tak, Sandra.

  • Reply
    Alice M
    mandag 2. juli 2012 at 18:36

    Tillykke 🙂

    Ludvig er også voldsomt vild med Jordbær 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:46

      Jordbær er bare et hit. Han kan finde på at trykke dem ind mellem tænderne. Det må være hans måde at lave en jordbærsmoothie… 😉

  • Reply
    anette
    mandag 2. juli 2012 at 21:14

    Tillykke med Spunken 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:46

      Tusind tak, Anette 🙂

  • Reply
    Lone
    tirsdag 3. juli 2012 at 06:14

    Tillykke til jer og Spunken med hans første fødselsdag 🙂 Hvor er det et sødt pindsvin, du har krereret til ham. Skønne fødselsdagsbilleder 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:47

      Tak, søde Lone. Pindsvinet kunne jeg ikke stå for. Havde jeg haft mere tid, var der mange andre fine dyr man kunne ha lavet. Det må blive næste år 😀

  • Reply
    Anita
    tirsdag 3. juli 2012 at 11:46

    Et lidt forsinket, men ikke mindre velment, tillykke med det første år 🙂

    • Reply
      Therese
      tirsdag 3. juli 2012 at 20:47

      Tak, Anita 🙂 Som tiden flyver!

  • Reply
    Sussi
    tirsdag 3. juli 2012 at 23:28

    Jeg har slet ikke fået ønsket tillykke, men TILLYKKE med din dejlige Isaac. Jeg kan godt huske, hvor stort det var, da min pige fyldte 1 år – og tænk sig, nu bliver hun 2 om et lille øjeblik!
    Billederne af en kagespisende og svært tilfreds dreng er altså helt uimodståelige:) Jeg tror hans dag var lige efter hans hjerte:) og hvor er idéen med pindsvinet bare god!