bolig

Inshallah…

tirsdag 14. august 2012

…om Allah, Gud, Buddha eller Julemanden vil, rykker vi ud af lejligheden og ind i drømmehuset snart. Som i ret snart.
Der er stadig en del ting der skal på plads, men forhåbentlig ved vi noget med sikkerhed i denne eller næste uge.

Nu sidder jeg så i sengen, under dynen (er hoste-snotte-sløj) og nørder drivhuse, “haveliv i sensommeren” og plæneklippere. Skal sådan en være el eller benzin? Hvornår skal man så og plante, til næste forår? Hvilke haveredskaber er gode?… Åh ja, helt nye spørgsmål kommer pludselig frem i lyset ;-)

Godt der er Claus Dalbys blog. Der kan man finde en masse inspiration samtidig med at man sukker over hans smukke have og sans for lækre motiver.

Dagplejemor har i øvrigt lige sendt det fineste billede af en nyklippet Spunk. En af hendes kolleger er god med en saks, så hun har studset ham. Der er stadig længde, men de lange lokker i nakke og rundt om ørerne, er fjernet.

I samme boldgade

19 Kommentarer

  • Reply Susanne tirsdag 14. august 2012 at 11:12

    Håber virkelig det lykkes for Jer…. og så vil jeg anbefale benzin, da en ledning hurtig bliver en pestilens med mindre det drejer sig om et meget lille stykke…
    Hvor er han sej med den nye frisure….

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 09:38

      Jeg tænkte på sådan en fætter på batteri. Der er nogle plæneklipper der har to batterier, så man kan sætte et til opladning og så køre med den anden imens. Ved ikke om det er smart… Må en tur i byggecenter :-D

      Han er så cool med den nye frisure. Nu ligner han endnu mere en ballademager.

  • Reply Liselotte tirsdag 14. august 2012 at 11:34

    Jeg krydser ALT :-)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 09:39

      Bli’ ved et par dage endnu. Måske går det i orden i morgen!

  • Reply Gitte tirsdag 14. august 2012 at 12:08

    Glad og møgbeskidt – Det er livet :O)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 09:40

      Man tror ikke på hvor der kan samle sig sand, efter sådan en dag. Hi hi. Tror vi skal til at kalde ham sandormen ;-)

  • Reply Vevika tirsdag 14. august 2012 at 12:50

    Lækker spunk! Og ih, hvor jeg håber at det lykkes for jer. Er det bytte-bytte købmand I har gang i?

    Benzin – eller den gode gamle “hånddrevne”, hvis plænen ikke er for stor…

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 09:54

      Yep, lige præcis. Bytte bytte købmand. Håber virkelig at det går i orden :-)

  • Reply Anne tirsdag 14. august 2012 at 13:18

    El/ batteri…den larmer ikke :) og så pøj pøj med drømmehus :)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 10:01

      Præcis. Det ville jo være skønt hvis Kjærsten kunne slå græs om formiddagen, mens jeg sov længe, uden at vække mig…. ha ha :-D

      • Reply Kjærsten torsdag 16. august 2012 at 13:05

        hmmmmmm ….. !!

  • Reply Anne Stange tirsdag 14. august 2012 at 16:38

    Åh hvor jeg ønsker, at det lykkes for jer.
    Pøj pøj, knæk & bræk og masser af hep herfra.

    Og så ser drengebarnet jo forrygende ud med den nye frits, smart at kunne komme nyklippet hjem fra dagplejen…

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 10:07

      Tusind tak, Anne. Åh jeg håber virkelig også det lykkes. Måske får vi svar i morgen.

      Det er super smart at han kan blive klippet i dagplejen, så det tror jeg bestemt vi vil benytte os af i fremtiden :-D

  • Reply Sandra tirsdag 14. august 2012 at 23:09

    Uhh det lyder rigtig spændende :-)
    – og helt klart BENZIN!

    Du bliver SÅ træt af græsslåmaskine med en ledning (som kan køres over etc.)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 10:21

      Men hva hvis den er på batteri? Er det ikke bedre, end at indånde en masse benzindampe og sørge for at den ikke løber tør ? Hmm. Må vist en tur i byggecenter :-)

  • Reply Figarine onsdag 15. august 2012 at 09:58

    Den gammeldags håndskubber – af hensyn til miljø og naboer. Og I skal vel også have lidt motion ;-)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 10:22

      Ha ha. Det tror jeg sgi ikke at Kjærsten er med på. På den anden side skal jeg jo også ha’ en gammeldags hækkeklipper for at holde barmen løftet, så det er måske på sin plads at han motionerer med en gammeldags plæneklipper ;-) fnis.

  • Reply Karina onsdag 15. august 2012 at 14:11

    Pyhhaa jeg krydser alt for at boligdrømmen endelig lykkedes for jer :) Mht til have redskaber så pas… det er mandens hobby herhjemme, jeg nyder bare solvognen og kold kaffe i solen :)

    • Reply Therese torsdag 16. august 2012 at 10:23

      Det lyder som en helt ok arbejdsfordeling, Karina :-D

    Skriv et svar