Halloween - CopenhagenDaily
16 In (u)hygge

Halloween

halloween1.jpg
Så lykkedes det endelig at få lys i lygten. Han er så fin er han, min egen lille (ikke så) uhyggelige græskarmand.
halloween2.jpg

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    Liselotte
    onsdag 1. november 2006 at 00:28

    Endelig! 😉

    Han er da skøn… og lidt uhyggelig 🙂

  • Reply
    conny
    onsdag 1. november 2006 at 00:48

    Lokkede græskarmanden nogle trick-or-treat børn indenfor?
    Jeg havde fyldt en slikskål OG lagt passende penge ved siden af. Desværre havde jeg ikke fået købt græskar i år (de startede så tidligt i butikkerne, at jeg NÆGTEDE at købe dem – og så glemte jeg det, da tiden kom), så udefra kunne børnene ikke se, at jeg er et frivilligt offer for deres invasion.
    Og jeg har stadig en fyldt slikskål – ingen kom hen til vores dør og sang. Men nu er mine egne børn jo også over denne alder, og det var i hovedsagen deres klassekammerater, der kom forbi dengang. De havde haft den samme musiklærer (Linda Lehun), som gjorde meget ud af at lære børnene om forskellige traditioner, herunder Halloween. Hun har også lavet en Halloween-sang, så de havde noget “at byde på” for at få slik (og penge)!

  • Reply
    Ella
    onsdag 1. november 2006 at 00:31

    Han er så fin 🙂

  • Reply
    Therese
    onsdag 1. november 2006 at 00:32

    Tak Liselotte. Han pynter fint i vinduet nu. Det eneste der mangler er en god gammel gyser på tv. Havde håbet de ville sende en. For eksempel en af “Halloween” filmene, de gamle. Men nej…ingenting. Godt det samme, for kan aldrig sove efter en gyser…

  • Reply
    Therese
    onsdag 1. november 2006 at 00:32

    Tak Ella 😀

  • Reply
    Henriette
    onsdag 1. november 2006 at 01:56

    Nårh hvor er den sød!
    Knapt så meget stener alligevel 😉

  • Reply
    Therese
    onsdag 1. november 2006 at 01:52

    Nej Conny. Ingen børn fandt vej til Nordvest. Godt det samme, det ville ikke være meget jeg havde at byde på, men så kunne jeg jo så altid sende dem op til dig 🙂

  • Reply
    signe
    onsdag 1. november 2006 at 06:48

    ejj hvor er du kreativ ;)Han er rigtig uhyggelig, nu hvor du fik tændt lyset – hvordan fik du egentlig det??
    Jeg har simpelthen været den onde mor, og nægtet græskarmand i år.. han ville bare stå og blive slap.. havde tænkt vi skulle lave en i går.. men så ja zombie du ved 😉 glemte jeg alt om det… og indkøb af slik etc
    Rigtig synd for de unger der fandt vej til vores dør… uhh jeg er slem 🙁

  • Reply
    Pigen
    onsdag 1. november 2006 at 09:30

    Ih, han er fin! 🙂 Jeg nåede aldrig at få lavet en. Hmmm.

  • Reply
    Bodil
    onsdag 1. november 2006 at 11:18

    Hvor er en den fin – og lidt uhyggelig!!
    Vi har hele to græskarlygter, men da de står ude er de allerede ved at gå i opløsning. (Nogen der ved om man kan behandle dem med noget indvendigt, så de holder længere?)
    Vi fik kun besøg af min datter og hendes veninde, men de var rundt på hele vejen og indsamlede både slik og penge.

  • Reply
    Therese
    onsdag 1. november 2006 at 11:04

    Henriette: Jo, stener blev det til. Men det hjalp da lidt på humøret at lege med græskar…

    Signe: Kasper kom hjem fra arbejde, så jeg fik ham til at købe en lighter med 🙂
    Onde onde mor !!! Hi hi. Det må blive næste år så.

    Pigen: Du må også lave en næste år så 😉

  • Reply
    Therese
    onsdag 1. november 2006 at 11:22

    Tak Bodil. Nææ, jeg kender ikke til noget der kan få den til at holde længere….men nu er græskar jo så billige at du måske bare kunne lave et par mere 😀

  • Reply
    conny
    onsdag 1. november 2006 at 14:04

    Jeg har læst om at pensle med Atamon – men det virker nok kun mod mug – ikke mod regn og slud.

  • Reply
    eric
    onsdag 1. november 2006 at 18:11

    Den blev rigtig sød og egentlig ikke meget uhyggelig. Jeg synes, han ser rar ud. Det var godt, du fik “sat ild til ham”

  • Reply
    Therese
    torsdag 2. november 2006 at 10:11

    Conny – det er da smart med atamon. Vil lige pensle så min holder lidt længere 🙂

    Tak Eric, han pynter også fint i stuen.

  • Reply
    Lizelotte
    torsdag 2. november 2006 at 16:03

    Den er da sød … det er rigtigt, den er lidt hyggelig, mere end egentlig skræmmende 😉