12 In familien/ mig

Arvestykke

bas1.jpg
I går kom søster Nynne forbi. Hun havde noget med i bagagerummet, og det var papfars kontrabas. Nu står den i min stue, og sender mig en lind strøm af minder fra min barndom.
mig-og-bas.jpg
Her er jeg vel omkring 10 år.

Den har masser af patina, for Eric havde ikke en baspose til den. I 20 år, er den bare røget bag i bilen og kørt afsted til hvor der nu skulle spilles på den. Den lyder helt fint, og Kasper har allerede spillet en masse på den i dag. Det er dejligt at den bliver ved med at blive brugt.
bas2.jpg
bas3.jpg

You Might Also Like

12 Comments

  • Reply
    Marianne's mening
    tirsdag 11. marts 2008 at 17:43

    Hvilket fint arvestykke!
    Hvor må det være dejligt at få noget, som har haft stor betydning for ham og som du kan huske -og som stadigvæk kan spilles på 🙂

  • Reply
    Therese
    tirsdag 11. marts 2008 at 17:44

    Ja Marianne, det er nemlig rigtig rigtig dejligt!

  • Reply
    Valdemarsro.dk
    tirsdag 11. marts 2008 at 18:30

    Hvor er den flot! det er da herligt med et smukt arvestykke med så meget nytteværdi.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 11. marts 2008 at 18:54

    Ja det er Valdemarsro 🙂

  • Reply
    judith
    tirsdag 11. marts 2008 at 20:46

    En ting er sikkert, og det er at den bas vil der blive spillet meget på igen i de næste mange mange år:-)
    Den har fået et godt nyt hjem.

  • Reply
    Bente
    onsdag 12. marts 2008 at 20:46

    Hvor er det skønt at se den bas endte hos jer to.
    …og i grunden, hvor skulle den ellers være nu.
    Krams herfra

  • Reply
    Bente
    onsdag 12. marts 2008 at 20:49

    PS: Og et dejlig billede af en lille Teorist, jeg bliver helt blød……

  • Reply
    Rosa
    torsdag 13. marts 2008 at 01:27

    Therese, what a brilliant heirloom! I look forward to meeting him.
    And that picture of you is soooo sweet. I love your little wrinkly knees!

    R XX

  • Reply
    Madame
    torsdag 13. marts 2008 at 09:27

    Det må være dejligt, at du har din papfars kontrabas stående i stuen og sende varme minder ud hver dag.

  • Reply
    Therese
    torsdag 13. marts 2008 at 10:29

    Bente – Det er nemlig bare så dejlig at den endte her. Ellers ville den være overtaget af en spillemand nede i Huset. Ej, dén duttede bare ikke.

    Rosa – And I look forward to late night jamsessions, with Kasper on the bass, you on the harmonica and me on the guitar 🙂
    And the wrinkly knees, got to love them! Think I had constantly wrinkly knees and stockings back then.

    Madame – Nemlig 🙂

  • Reply
    Lene
    lørdag 15. marts 2008 at 22:30

    sikke et dejligt instrument, og hvor er det godt at Kasper kan spille på den.

  • Reply
    Therese
    lørdag 15. marts 2008 at 22:37

    Det er det nemlig Lene. Det er dejligt!