Paris – dag 1

parisstor3
Efter et par timer i et fly, ankom vi Paris. En bette taxa, og 30 minutter senere var vi på hotellet. Vi blev modtaget af meget sød mand, og mit indtryk at hotellet var med det samme til “et stort 5 tal”.
Vi smed kufferterne fra os, og tog en kop kaffe og en slapper. Udenfor var det nær 30 grader, og vi sku lige finde ud af hvad dagen skulle bringe.

Vi blev enige om at vade lidt ned til øerne (tog ca 15 minutter at gå ned til Notre Dame), og så finde en kanalrundfartsbåd. Den fineste af slagsen (….) blev fundet, og vi satte rumperne i de klamme plastiksæder. Afsted afsted. Noget helt særligt at se Paris’ store bygninger, med en krans af kunstige julestjerner og hvide lygter med store sparepærer i. Men det var hyggeligt ! Helt bestemt.
Vi sejlede forbi det meste, og jeg fik en god fornemmelse af hvordan byen var skruet sammen. Var lissom mig der skulle være feriens GPS (efter at ha’ blæret mig over hvor god jeg er til at finde vej, i meget lang tid).

Derefter gik vi rundt hist og her. Vi fandt noget mad, drak noget vin, gik lidt rundt, fandt mere mad, fandt nogle drinks og da natten faldt på, driblede vi tilbage til hotellet. Jeg fik lige på vej op, bestilt noget morgenmad nede hos receptionisten….

– fortsættes

8 comments
  1. GUD, et tophyggeligt hotelværelse! Jeg vender højst sandsynligt tilbage til dig ang. oplysningerne på det, hvis jeg får taget mig sammen til at smutte til byernes by 😉

2. Vi nød Paris i fulde drag Tina. Værelset var meget rødt, og meget romantisk 🙂 Hi hi.
    Ja, I har da ikke langt derover – I må ta jer en romance weekend. Kan kun anbefale hotellet.