Før-juleri - CopenhagenDaily
8 In jul/ kat

Før-juleri

Kransen hænger på døren, kalenderlys og adventskrans er klar. Nu må julen godt komme an. Man må sige at det er svært, ikke at komme i julestemning, når man kigger ud af vinduet. Det sner, og det ser ikke ud til at stoppe foreløbig.

Vores skrå vinduer, er dækkede af sne, og jeg prøver flere gange dagligt at fjerne lidt af det, for at få lidt lys ind. Vi bor godt, her i vores lille iglo.

Juletræet i gården, er ved at sne ned, og det blir’ spændende at se om man kan se lysene, når de bliver tændt i aften.

Kjærsten er ude i det hvide vejr, og købe en adventsgave. Uh, det blir’ spændende. Hans ligger klar, og skal bare lige pakkes ind.

Katten ligger igen i garderoben, og har det ikke så godt. Hun fik lidt mad i sig i går, samt i morges. Tilsammen 3 tsk. Lidt af det røg op i formiddag. Æv altså.

I eftermiddag, skal vi til min nieces 8 års fødselsdag. Hun får en fin gave, med perler og andet godt til at lave armbånd. Mon ikke det blir’ et hit. Nu sner det dog helt vanvittigt meget, så om vi overhovedet kan komme til Vanløse, må tiden vise.

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply
    Anette
    lørdag 27. november 2010 at 17:33

    Sikke fine juleting, du har lavet. Jeg kan især godt lide din dekoration med kalenderlyset.

    • Reply
      Therese
      lørdag 27. november 2010 at 17:52

      Tak Anette. Ja, jeg syns også den blev ret ok, med det lille husløg og fluesvampen i 🙂
      Glædelig lørdag, til dig.

  • Reply
    Anne Dyrholm Stange
    lørdag 27. november 2010 at 21:23

    Hyggelige juleforberedelser.
    Især når de ledsager af mængder af hvirvlende sne.

    Jeg har ikke styr på adventskransen endnu, men mon ikke jeg finder på et eller andet…

    • Reply
      Therese
      mandag 29. november 2010 at 17:29

      Jeg kan se du fandt på noget rigtig fint, Anne :o)

  • Reply
    Lone
    lørdag 27. november 2010 at 22:18

    Hvor er det nogle søde dekorationer, du har lavet, Therese.
    Jeg har købt en lille adventskrans i dag, som jeg vil dekorere noget lignende din til at hænge på døren. Jeg har fuglen til reden og små kugler.

    Spændende, hvad kjæresten har købt til dig 🙂

    Hvor gør det mig ondt at høre, at jeres kat er så syg. Jeg håber inderligt, at den snart kommer sig. Det er så hjerteskærende, når de lukker sig inde med deres sygdom.

    Hvis du har brug for hurtig dyrlægehjælp, kan du få det hos den mobile dyrlæge på Thorvaldsensvej. Hans tlf.nr. er 2892 2694 og han kører ud til patienten (også uden for konsultationstid) modsat ens egen dyrlæge. Han skulle være enormt sød og rar, har jeg hørt fra flere. Det er meget rart at kunne komme kontakt med en dyrlæge hurtigt i weekenderne især.

    Rigtig god bedring til patienten – og ha’ selv en fornøjelig fødselsdag hos niecen 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 29. november 2010 at 17:33

      Tak, Lone. En krans på døren, pynter så meget synes jeg. Vores opgang, er ret kedelig, så det er dejligt med lidt knald på farverne.
      Jeg har også set mange smukke kranse, holdt i varme orangerøde farver, så det kunne være det er inspirationen til næste års krans.

      Kjærsten havde købt den fineste hvide stjerne, til at hænge i vinduet med lys i. Nu lyser den så fint, og jeg blir helt glad i låget når jeg går forbi den.
      Går du tur med Rufus på Rahbeks Allé, kan du helt sikkert se den hvis du kigger op i 4. sals højde :o)

      Katten er heldigvis i bedring, men hvor var det pænt af dig at give mig et telefonnummer til en mobil dyrlæge. Nummeret er gemt, til en anden gang. Det er bare ikke sjovt når de pelsede, er sløje.

      Ha’ en dejlig mandag aften.

  • Reply
    Hanne
    mandag 29. november 2010 at 13:26

    Hvor er du sej! Hele juleriet er på plads! Jeg vil sørme gerne have den slags krea-jule-fingre! Top-nice!

    Og god bedring til mjav!

    Kh. Hanne

    • Reply
      Therese
      mandag 29. november 2010 at 17:33

      En klump ler, lidt gran, et lys og noget pynt, garneret med stor sløjfe. Tah-taaaa, Hanne 😉 Hi hi.

      God mandag til dig.