Jordbær med fløde - CopenhagenDaily
16 In mad

Jordbær med fløde

20110608-102152.jpg

Medmindre det er fordi man ikke kan li’ det, skal jordbær altså serveres med rigtig fløde – ikke efterligninger som cremefine, eller sådan noget som kaffefløde. Et skvæt fløde spædet op med mælk, er heller ikke godt nok. Nej, jordbær med fløde, er det som det er. Ellers vil jeg hellere spise dem “au naturelle” 🙂

20110608-102204.jpg

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    Vevika
    onsdag 8. juni 2011 at 21:32

    Med Mathilde creme, som desværre ikke findes mere. Dét er klasse – og fyldt med barndomsminders i farmor og farfars køkken.

    • Reply
      Therese
      onsdag 8. juni 2011 at 21:35

      Hedder det ikke bare Karolines Køkken vaniljecreme? Jeg mener dog at det ikke er helt det samme som den originale.

      • Reply
        Vevika
        torsdag 9. juni 2011 at 12:40

        Karolines er ganske udemærket, men den smager altså ikke af barndommen 🙂

  • Reply
    Liselotte
    onsdag 8. juni 2011 at 22:09

    Uhm, jordbær med fløde… *suk*

    • Reply
      Therese
      onsdag 8. juni 2011 at 22:26

      Det er guf, Liselotte. Tror aldrig jeg blir’ træt af det 🙂

  • Reply
    Dortheivalo
    torsdag 9. juni 2011 at 03:01

    Mums det ser lækkert ud!

    • Reply
      Therese
      torsdag 9. juni 2011 at 20:23

      Det var det bestemt også, Dorthe 🙂 Mmm. Hvordan er jordbærsæsonen på Grønland?

  • Reply
    ohhhappy
    torsdag 9. juni 2011 at 05:28

    Jordbær er jo sååå sunde i sig selv, der må man gerne spise fløde til :)!

    • Reply
      Therese
      torsdag 9. juni 2011 at 20:23

      Ja ! Er sikker på at fløden, bare gør indholdet af vitaminer endnu højere!… 😉

  • Reply
    Helle K.
    torsdag 9. juni 2011 at 07:14

    Jordbær med … jordbær 🙂 Jeg kan ikke li’ dem med mælk eller fløde.

    • Reply
      Deborah
      torsdag 9. juni 2011 at 14:02

      Helle, vi to er ganske enige. Jeg foretrækker også jordbær med jordbær 🙂 Jeg kan sagtens spise dem med fløde eller mælk, men helst ikke.

    • Reply
      Therese
      torsdag 9. juni 2011 at 20:24

      Fair nok, så er der mere fløde til mig. Hi hi hi 🙂

  • Reply
    anette
    torsdag 9. juni 2011 at 16:26

    Med eller uden fløde … jordbær smager SKØNT 🙂

    • Reply
      Therese
      torsdag 9. juni 2011 at 20:24

      Det er smagen af sommer !

  • Reply
    Dortheivalo
    fredag 10. juni 2011 at 02:35

    Tihi.. Der er ingen jordbær heroppe.. kun dem, som kan købes i butikken, men de koster spidsen af en jetjager, så det bliver kun til de frosne. Jeg glæder mig til at komme til DK i slutningen af denne måned og håber, at der er et enkelt bær eller to tilbage til mig

    • Reply
      Therese