10 In spunken

Boys will be boys

20121214-185854.jpg

Om fredagen, går Spunken til rytmik/musik. Jeg syntes det var sjovt at melde ham til, det samme sted som jeg selv gik på MGK for (gys) 10 år siden.

Der er gode ting og dumme ting. De dumme ting er bla. at det er om fredagen, hvor den lille spunk er mæt efter en dejlig uges leg i dagpleje og så er der langt i metro og klapvogn til Frederiksberg.
Det er også lidt dumt at alle de andre børn går, løber og nogle hopper. Lille Spunk kigger på dem, og kravler eller stavrer afsted. Han kan ikke følge med i alle legene og de andre børn virker ikke helt så interesseret i ham, selv om han rører deres tøj og smiler dejligt til dem. Ofte ender han med at stå ved klaveret eller lege hule under et bord, istedet for at deltage i legene og musikken.

Æv siger moren.

De gode ting er at det er et stort lokale med masser af plads til at lege, pille ved sjove instrumenter og at lærerinden ikke kunne være mere engageret. Hun hiver guitar, harmonika, legedyr og trommer frem, synger og viser med store fakter og stort smil. Det er dejligt, og jeg håber at Spunken ender med at blive glad for det.

Nu er han gået kold i barnevognen, og jeg vil snart vække ham. Vi skal spise lasagne og hygge. Kjærsten er til julefrokost så det er bare mig og Spunken og 1000 kys og kram.

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    Sussi
    fredag 14. december 2012 at 20:47

    Sød ser han ud – og mon ikke Spunken for mere og mere ud af det som tiden går:) Jeg gad godt gå til noget lignende med min pige.. Hmm..
    Min mand er også afsted til julefrokost i aften. Liva er netop puttet, Evie sover – og jeg overvejer at dase i sofaen med En kongelig affære… God weekend:)

    • Reply
      Therese
      mandag 17. december 2012 at 14:12

      Jeg håber det, Sussi. Han skal heldigvis gå der helt til sommer, så der er jo lang tid endnu.

      Håber du havde en skøn aften. Jeg er lidt bagud med at svare på kommentarer her… :-/

  • Reply
    Annette
    fredag 14. december 2012 at 21:22

    Det lyder nu ret hyggeligt det der rytmik 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. december 2012 at 14:12

      Det er også ok hyggeligt, Annette, og håber det blir’ endnu mere hyggeligt med tiden 🙂

  • Reply
    Vevika
    fredag 14. december 2012 at 21:44

    Åh, det moderhjerte. For det er jo lige præcis det der er problemet. Det gør ondt, når man føler at ens børn ikke bliver inviteret med i legen – specielt når de er søde og prøver. Men jeg tror ikke at Spunken bemærker det. Han synes sikkert bare, at det er dejligt at se på de andre og glæder sig over musik og sang. Og når han lige om lidt har fået mere fart på, så bliver han helt sikkert også en del af leg og løb 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 17. december 2012 at 14:14

      Ja, men det er jo spot on, Vevika. Det gør nemlig ondt at se at de andre ikke gider ham, og jeg håber virkelig at du har ret i at Spunken ikke bemærker det. Æv altså.
      Han har fået så meget fart på de sidste par dage, så jeg er faktisk lidt spændt på hvordan det går på fredag.
      Pyha, det moderhjerte og de hormoner 🙂

  • Reply
    Henriette
    lørdag 15. december 2012 at 08:26

    Åh hvor hyggeligt med sådan noget rytmik! Om så han deltager eller ej så synes han sikkert også det er hyggeligt alligevel 😀
    Jeg går også og overvejer, at melde Liam til noget musik halløj, for han ville simpelthen elske det!

    • Reply
      Therese
      mandag 17. december 2012 at 14:14

      Det skal du da bestemt gøre, Henriette. Jeg overvejer også at melde Spunken til 2-års hold, men skal evt. lige undersøge om jeg kan dele tjansen med en barnepige/gudmor så jeg ikke skal afsted hver uge.

  • Reply
    Mette
    søndag 16. december 2012 at 10:32

    Om ikke så længe er det isaac der farer rundt. Og selv om det måske kan virke som om han ikke deltager helt som de andre, så lover jeg dig at han får noget ud af det…. ( jeg har en masse litteratur om det emne, hvis det skulle have interesse 😉 kram til jer 🙂

    • Reply
      Therese