News from Berlin

Klokken 3.30 ringede mit väkkeur, og afsted i bad og ud til lufthavn med os. Fra vi startede i köen til vi var färdige med security, gik der halvanden time, saa det var tät paa at vi ikke naaede det. Skide Sterling altsaa.

Naa, men flytur gik rigtig godt, jeg hader jo at flyve, men naar det kun er i en halv times tid er det ok.

Vi ankom til Berlin klokken 8, og fandt frem til U-bahnen til Alexander Platz. Derfra spurgte jeg en gammel dame om vej, og med et “Viel Spaß” fra hende fandt vi hotellet. Det er ret fedt, med en stor lounge nedenunder. Det er her jeg nu sidder og skriver, der er computere og for 3 euro faar man en time paa nettet.

Desvärre kunne vi ikke faa värelset för klokken 14, saa vi satte os noget slukörede i sofaen. Vi bestemte os for trods vores träthed at faa noget ud af de mange timer, saa vi fik laast bagagen ind og afsted gik vi.
Vi vadede rundt og foran os var pludselig Berliner Dom. Kämpe domkirke, og den ville vi da gerne se. Wow den var flot, og Kasper fik lokket mig med op överst i kuplen, meget höjt oppe. Der var omkring 300 trappetrin derop, saa det var godt for motionen.
Derefter tog vi en kanalrundfart (paa tysk fandt vi saa ud af da vi sejlede, saa vi forstod ikke saa meget…) men det var hyggeligt, og vejret hernede er smukt. De er foran med efteraaret, saa träerne er röde, gule og orange. Smukt. Det er lidt köligt,og jeg har jo selvfölgelig ikke väret meget fornuftig med töjvalg…
Frokosten fandt vi et sted hvor specialiteten var fisk. I alle afskygninger. Vi stillede sulten med en gang fedtet Fish and Chips….
Hjem til hotellet klokken 14, og vi tog os en lur paa et par timer. Värelset er helt ok. Ikke saa stort, men höjt til loftet, en god dobbeltseng og rent og pänt. Der er 4 bad og 2 toaletter per gang, saa der burde ikke väre det store köproblem i morgen.

Nu er vi lige kommet tilbage til hotellet. Vi har väret ude i nabolaget og kigge. Vi er simpelthen saa heldige at bo lige i midten. Ved siden af det store Tv-taarn, domkirken, tät pü Tiergarten og andre gode ting.
Vi besluttede os for at spise tysk mad, og det skal jeg love for vi fik. Jeg fik en stor svineskank, saa mör at ködet faldt af benet. Hertil sauerkraut og knödeln. Ganske udmärket, og med en rustik sennep til. En KÄMPE weißbier og noget apfelstrudel til dessert. Vi blev meget mätte begge to, og regningen kom op paa 34 euro. Helt ok.
Vi har set shoppemulighederne an, og der er SAA meget läkkert töj, sko og fede ting. Nu ärgrer det mig meget at jeg ikke har et dankort med tilhörende kassekredit….men maadehold er en dyd…eller hvad man siger…

Kasper sidder og finder ud af hvad vi skal lave senere i aften, om der er noget musik og saadan noget. Jeg ville meget gerne tjekke min mail, men TDC har besluttet sig for at det ikke skal lade sig göre…öv.

I morgen staar den nok paa shopping, det jödiske museum og tv-taarnet. Pröver at logge mig paa og fortälle jer om det i morgen.
Jeg har taget en masse billeder allerede, og de bliver uploadet til indläg naar jeg kommer hjem.

Auf Viederschauen von die Berlinerphannkuchen….

7 comments
  1. Hej Therese. Elsker berlin, så jeg blev helt glad over din Berlinerbeskrivelse.
    Jeg kan anbefale en god vietnamesisk frokostrestuarant, mr. Wong. Den ligger i Alte schönhauser Strasse, hvis I kommer der forbi 🙂 (ca. 10 min gang fra tv-tårnet)
    Hav en dejlig ferie 🙂

2. Hej alle, tak for hilsner.

Signe, vi vil se om vi kan finde den. Lyder läkkert!

Torben, du kan hermed nyde del 2 af rejsebeskrivelser.

Mor, knus tilbage.

Frederik. Sterling er risci, men paa den anden side er man i Berlin efter 35 min i et fly…
    Vi bor i Öst, ved siden af tv-taarnet.