At svæve på en sky(r) - CopenhagenDaily
17 In info

At svæve på en sky(r)

Jeg vil gerne gøre reklame for et fantastisk produkt. Det har været i butikkerne i 6 måneder, men det er først nu jeg har opdaget det. Skyr. Et mælkeprodukt. Meget fedtfattigt, faktisk kun 0.2 gram fedt pr. 100 gram. Det er ikke meget. Smagen er sjovnok fed, cremet og mættende. Man kan få den naturel i en større bøtte eller en lille bøtte a 170 gram med to forskellige smage. Jordbær eller pære/banan. De små er lige til morgenmad, mellemmåltid eller en lille dessert.
Som bonus er de også økologiske.
Læs mere her.
Kan købes i Irma

You Might Also Like

17 Comments

  • Reply
    Pigen
    mandag 13. november 2006 at 12:19

    Er det en art creme fraiche, eller? Iiih, hvorfor er der ingen Irma i Aalborg…?

  • Reply
    Therese
    mandag 13. november 2006 at 12:42

    Nej, ikke creme fraiche. Det er mere som kvark, men med meget mindre fedt og egentlig også en anden konsistens. Har i en Magasin? Måske har de den i mad og vin afdelingen..

  • Reply
    Pigen
    mandag 13. november 2006 at 12:51

    Næx, den lukkede for et års tid siden.. Må se i Salling – nu har du jo reklameret 😉

  • Reply
    Henriette
    mandag 13. november 2006 at 14:11

    Er det ikke noget islandsk halløj gejl?

  • Reply
    Therese
    mandag 13. november 2006 at 14:30

    Jo Henriette, der er noget islandsk halløj gejl….hihi

  • Reply
    conny
    mandag 13. november 2006 at 15:40

    – og det er uden alt for meget sukker?

  • Reply
    Henriette
    mandag 13. november 2006 at 19:47

    (meget dovne henriette gider så ikke klikke på links – doh..) Sorry 😉

  • Reply
    Signe
    mandag 13. november 2006 at 20:23

    øhm ja.. det lyder da meget godt…
    Men det går da vist en lille smule ud over opsparingen hvis man går i Irma??

    Vil nu alligevel se om ikke den optræder i en af de andre forretninger i området der forhandler Thise..

    Jeg går ud fra af den store natural kan bruges til dressing (spiser ikke youghurt)..

    (endnu en gang.. Du lyder fantastisk på Winther)

  • Reply
    Therese
    mandag 13. november 2006 at 21:59

    Conny: Der ér sukker i, men om der er meget….pga. det lave fedtindhold er der omkring 85 kalorier pr. 100 gram i dem med frugt. Det vil sige hvis du spiser en hel bøtte med 170 gram i til mellemmåltid, kommer du af med ca 160 kalorier, og det er jo ca 2 bananer…eller halvandet æg.
    Den der er naturel er der 60 kalorier pr. 100 gram. Der er meget protein i Skyr.

    Henriette: Helt ok 😉

    Signe: Jo , det er ikke mega billigt i Irma, men det er kun dér jeg har kunnet finde det. Vi har separat kost økonomi, så der bliver ikke snuppet af opsparingen 🙂
    At bruge den til dressing? Den er nok lige i det tykkeste, den er ligeså tyk som græsk youghurt. Men tatzikien bliver meget mindre fed med Skyr, i forhold til hvis du bruger alm. græsk youghurt som har 10% fedt. Og man kan nærmest ikke smage forskel.

  • Reply
    signe
    mandag 13. november 2006 at 22:06

    Så står den helt sikkert på tzatziki snart 😀

  • Reply
    signe
    mandag 13. november 2006 at 22:09

    ville sende dig en mail… men det har du ikke herpå… – dit ur? det er da vist en time foran?? eller også er jeg skør (øhm nå ja).. men der er nu stadig noget forkert med det ur… 😉

  • Reply
    Therese
    mandag 13. november 2006 at 23:38

    yes, der er noget galt med uret….men har ikke lige haft tid til at kigge på det 🙂
    Min mail er Thereseelmkvist@webspeed.dk

  • Reply
    Bodil
    tirsdag 14. november 2006 at 11:03

    Ja Skyr er lækkert – spiser det indimellem som en ekstra-morgenmad – når jeg jeg rigtig vil forkæle migselv.

  • Reply
    Mathilde
    tirsdag 14. november 2006 at 17:45

    Tak for tippet – det lyder som noget det er værd at prøve…

  • Reply
    Therese
    tirsdag 14. november 2006 at 19:31

    Det er det bestemt Mathilde 🙂

  • Reply
    conny
    tirsdag 14. november 2006 at 20:03

    Så er det prøvet – fed og fyldig oplevelse. Kan kun anbefales.

  • Reply
    Therese
    tirsdag 14. november 2006 at 20:51

    Godt Conny. Det er fantastisk!!