(alt for) Sene tanker - CopenhagenDaily
18 In single/ tanker

(alt for) Sene tanker

En sjælden gang, kan man være så heldig at møde en person som man på godt gammeldaws ville kalde en sjæleven.

En person man er på bølgelængde med, kan tale om alt med, kan være stille sammen med. Nyde tilværelsen med. Græde sammen med. Være pinlig, skør, sårbar og vred sammen med.
Er man rigtig heldig, er det en person man kan komme til at tilbringe resten af sit liv sammen med. Er man knap så heldig, er det en person man må nyde så længe man har, indtil man er nødt til at give slip.

Livet er for kort til dumme regler. Det ene skal ikke udelukke det andet. Jeg har brug for at leve i nuet, kaste mig ud i hvad mit hjerte ønsker. Jeg har brug for at lytte til mig, og ikke gå på kompromis, fordi det måske en dag fører til det jeg inderst inde ønsker.

Hvor er jeg træt af “Havde jeg bare mødt dig om et år eller to, problematikken”…..

You Might Also Like

18 Comments

  • Reply
    Valdemarsro.dk
    onsdag 6. maj 2009 at 08:15

    Det er da også en skod problematik!
    Du skal nok få det som du inderst inde ønsker :o) Du har kun fortjent det allerbedste!

  • Reply
    Deborah
    onsdag 6. maj 2009 at 08:17

    Ja eller for X-antal år siden – been there done that! Som ret så erfaren udi de her ting, vil jeg sige: Drop det, hvis de ikke vil, det du vil. Andet fører KUN til hjertesorg. Believe you me, I know!!!!

  • Reply
    Therese
    onsdag 6. maj 2009 at 09:54

    Valdemarsro – Tak, hvor er du sød ! 🙂

    Deborah – jo jo, nu må vi se. Men tak.

    Rikke – ha ha, du rammer da også hovedet på sømmet ! 🙂 Men ja, du har helt ret.

  • Reply
    Rikke
    onsdag 6. maj 2009 at 09:18

    “Havde jeg bare mødt dig om et par år”… det er altså noget bæ at sige, medmindre man skal en tur til månen, eller er er i gang med en langstrakt penisforstørrelses-operation… i så fald er det ok… ellers synes jeg du skal fortælle vedkommende, at det er NU eller aldrig!

  • Reply
    Therese
    onsdag 6. maj 2009 at 10:18

    Well BB, det er ikke helt til at vide… 🙂

  • Reply
    Rikke
    onsdag 6. maj 2009 at 09:22

    Man kan da for pokker heller ikke sidde og se på, at livet glider forbi, bare fordi det ikke lige “passer ind”…

  • Reply
    Therese
    onsdag 6. maj 2009 at 10:59

    Jo jo Lotte, du har helt ret. Men jeg ved hvad jeg har lyst til nu, for at jeg kan leve videre i nuet. Det er ikke noget der kræver den store omsætning, men det er måske nok til at det ikke blir som jeg vil ha det.
    Tra la la la laaaj 🙂

  • Reply
    Belle Blues
    onsdag 6. maj 2009 at 10:08

    Ja, det kan man da ikke bruge til noget som helst. Og mon ikke det også tit bunder i, at man måske ikke heelt er soul mates alligevel – for så ville det vel være ligegyldigt, at man først mødte hinanden nu?

  • Reply
    Lotte
    onsdag 6. maj 2009 at 10:34

    Gør som du allerede er i gang med, lev i nuet og lad være med at spekulere en hel masse over, om noget måske/måske ikke bliver til noget, der varer resten af livet. Hvem ved om du overhovedet ville have haft lyst til det, hvis I først havde mødt hinanden om et par år. Det er og bliver noget hypotetisk.

  • Reply
    Therese
    onsdag 6. maj 2009 at 12:36

    Morfar – well, tjo 🙂

  • Reply
    Morfar
    onsdag 6. maj 2009 at 11:49

    Life´s a bitch then you marry one 🙂

    Det er bare usikkerhed fra vedkommendes side.

  • Reply
    Therese
    onsdag 6. maj 2009 at 16:57

    😉

  • Reply
    t.bop
    onsdag 6. maj 2009 at 16:41

    Slightly related:

    me – “Hvor har du været hele mit liv”?

    she – “De første 20 år var jeg ikke født endnu”!

    😉

  • Reply
    Camilla
    onsdag 6. maj 2009 at 17:38

    Også related: “gid jeg havde mødt dig for 2, 5, 10 år siden”.
    Det er lige så meget en nitte, skulle jeg hilse og sige 😉

  • Reply
    pedrsn
    onsdag 6. maj 2009 at 22:47

    Det så tåbelig en ting at fyre af, og viser bare hvor vildt selvcentreret personen egentlig er. . mig mig mig og mine følelser 🙂 og ai, det er\var også på et forkert tidspunkt i mit liv jeg mødte mig. . Bwahaha . . . Ses søtte . Og Q4, my ass! 😀

  • Reply
    pedrsn
    onsdag 6. maj 2009 at 22:50

    Eller noget. . . . 🙂

  • Reply
    kagekonen
    torsdag 7. maj 2009 at 09:00

    Selvfølgelig skal du fortsætte dit liv lige nu og her og blive i nuet og alt det der… men hvis man vil tosomheden, så skal der altid indgås en eller anden form for kompromis, – og det er skidt hvis kun den ene gir (sig)…

    Når det er sagt, så er en bemærkning som den nævnte fuld på linje med bemærkninger som hvorfor mødte vi ikke hinanden for X-år siden… man kan ikke bruge det til en skid!

  • Reply
    Therese
    torsdag 7. maj 2009 at 15:14

    Camille – jooo 😉

    Pedrsn – ved sgu ikk liiige hva der er så besværligt…. Q4, it’s now or never for pokker….heldigvis anden mand, ham Q4. Jeeeez!

    Kagekonen – nemlig 🙂