13 In bøger

Læsevejr

Efter 6,5 km frisk gåtur i det gode vejr (har optur, over at måle ruten op på nettet), belønnede jeg mig selv inde i Boghallen.
Nu har jeg travlt. Udover at søge job, skal jeg også læse. De næste uger kommer til at stå på;

Min Kamp, (er i gang) af Karl Ove Knausgård
Arseniktårnet, af Anne B. Ragde
Hundrede År, af Herbjørg Wassmo
og
Send mere Sex, af Anne-Grethe B. Riis og Trine Appel

Aner man en smule forkærlighed for norske forfattere?
Jeg vil gå i gang med det samme, men først skal der laves en kop te og tændes en masse stearinlys.

God efterårsmandag derude.

You Might Also Like

13 Comments

  • Reply
    Liselotte
    mandag 25. oktober 2010 at 19:15

    Åh, som det lyder hyggeligt med alle de skønne bøger, Therese – rigtig god fornøjelse 🙂

    • Reply
      Therese
      mandag 25. oktober 2010 at 20:50

      Tusind tak, Liselotte. Jeg glæder mig til at hygge med snuden i bøgerne.

  • Reply
    Newyorkerbyheart
    mandag 25. oktober 2010 at 20:02

    Der er altså ikke noget som at føje en ny stak gode bøger til sin bogsamling 🙂

    Mange hilsner
    Birthe

    • Reply
      Therese
      mandag 25. oktober 2010 at 20:51

      Det har du nemlig helt ret i, Birthe. Bøger kan man aldrig få nok af – hvis man spørger mig 😉

  • Reply
    Hanne
    mandag 25. oktober 2010 at 23:16

    Øj, det lyder som en super lækker måde at bruge disse efterårsdage på. Bøger, the og gåture! *lettere misundelig smiley*

    • Reply
      Therese
      onsdag 27. oktober 2010 at 17:36

      Det er skønt, Hanne. Håber du snart kan komme ud og gå dig en lang tur, i blæsevejret 🙂
      Hilsner fra hende der sidder og drikker the, med vindblæst hår.

  • Reply
    iBaby
    tirsdag 26. oktober 2010 at 18:18

    Elllsker bøger. Af ovennævnte har jeg kun læst Arseniktårnet, men den er til gengæld god. Lyder som en dejlig mandag, du havde.

    • Reply
      Therese
      onsdag 27. oktober 2010 at 17:37

      Godt at høre at Arseniktårnet, er god. Den har fået lettere fesne anmeldelser. Jeg var vild med Berlinerpopplerne, så kan ikke forestille mig at denne ikke ville falde i min smag 🙂

  • Reply
    Lone
    onsdag 27. oktober 2010 at 11:37

    Bøger kan man sagtens få nok af, hvis du spørger mig 🙂
    Vi har været ved at drukne i reoler fyldt med bøger, hvoraf de fleste nu står i kælderen, så vi kun har et par reoler med bøger i to rækker heroppe.
    Fremover låner jeg på biblioteket, hvis altså jeg gider vente 6 måneder på en bestemt bog.

    Herbjørg Wassmo’s ‘Hundrede år’ er jeg netop blevet færdig med. Glæd dig.
    ‘Min Kamp’ er en ordentlig moppedreng, hvad jeg godt kan lide. Den tror jeg, jeg vil have i erindringen, når jeg er færdig med ‘Forbrydelse og straf’.

    Rigtig god fornøjelse, Therese 🙂

    • Reply
      Therese
      onsdag 27. oktober 2010 at 17:39

      Hi hi, Lone. Det kan sagtens være at jeg får nok af bøger, en dag 🙂 Lige nu ønsker jeg mig bare et helt værelse fuld af bogreoler fra gulv til loft.

      Jeg glæder mig til Wassmo. Jeg var helt blæst væk af hendes “Et glas mælk tak”. Har du læst den?

      “Min Kamp 2”, er lige udkommet. Så nu må jeg også hellere se at blive færdig med 1’eren. Ikke at det haster. Der kommer i alt 6 “Min Kamp” bøger.

  • Reply
    Lone
    torsdag 28. oktober 2010 at 07:59

    Sådan et værelse drømte jeg også om 🙂 Et værelse med en gammel chesterfieldsofa og blød biblioteksbelysning.

    Dér skulle jeg hygge mig, når jeg blev gammel fra morgen til aften, kun med de afbræk, der skulle til, når jeg luftede hunden 🙂
    Nu er jeg gammel, men bøgerne er læst og stod og gulnede og blev støvede.
    Nu er de fleste pakket ned i kælderen. Måske, når jeg bliver rigtig gammel, bliver de hevet frem igen, og jeg får indrettet det værelse 🙂

    Dit værelse vil blive dejligt. – Fyldt med bøger og musik. Det fornemmer man allerede, når vi ser glimt af indretningen i dit hjørne 🙂

    Ja, jeg har læst ‘Et glas mælk’. Jeg har læst alle Wassmo’s bøger. Jeg blev afhængig af hendes fortællinger fra det norske Nordland, da jeg læste ‘Dinas bog’ for nogle år siden.

    Rigtig god dag, Therese 🙂

  • Reply
    hege
    fredag 29. oktober 2010 at 21:50

    Gled deg til Wassmo

    • Reply
      Therese