16 In mad

Chèvre chaud sandwich

Efter jeg i starten af ugen var på café med den skønne Katja, har jeg haft lyst til varm gedeost. Forleden købte jeg en rulle, og har spist det på rugbrød.
I dag, gjorde jeg mig ekstra umage, og lavede en lækker sandwich. Brødet var en halv surdejsbolle, smurt med rød pesto, derpå lidt sprøde salatblade, stykker af tomat, agurk og avocado.
På panden varmede jeg lidt olie, og smækkede så tre stykker gederulle på. Jeg stegte osten på den ene side, til jeg kunne se oversiden begyndte at boble. Lidt fingerfærdighed, og osten blev vippet over på sandwichen.
Den varme pande, fik derefter ristet lidt pinjekerner, som blev drysset på som et ekstra pift.

Mums, en god frokost. Den skal gentages i morgen 😉

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    hege
    torsdag 3. februar 2011 at 14:43

    Har du prøvd med litt honning på osten, – og et par dryss rose-pepper?

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 14:47

      Mmm, ja. Honning er så lekkert. Har ikke prøvd rose-pepper. Må prøves. Tenker det må være det vi kalder “rosen peber”, små rosa korn som kan knuses lett med fingrene?

  • Reply
    Catarina
    torsdag 3. februar 2011 at 15:04

    Mums for en lækker sandwich, jeg bliver nød til at købe ind til sådan en i morgen – mine tænder løber simpelthen i vand. 😀

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 15:05

      Hi hi, det smager altså også helt fantastisk. I morgen vil jeg skifte pestoen ud med skrabet sennep og skrabet honning 🙂

  • Reply
    Hanne
    torsdag 3. februar 2011 at 17:42

    Okay, det ser godt nok utrolig lækkert ud! Yummi!!

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 18:43

      Det ér bare lækkert, Hanne. Prøøøv det 😉

  • Reply
    Anne au Chocolat
    torsdag 3. februar 2011 at 18:18

    Mmm! Jeg elsker gedeost og det ser såå lækkert ud 🙂

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 18:45

      Velkommen til, Anne.
      Det smager bare så godt, varm gedeost. Der er købt ind til i morgen, for succesen skal bestemt gentages 🙂

  • Reply
    Anette
    torsdag 3. februar 2011 at 18:21

    Lækker sandwich. Varm gedeost er så skønt.

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 18:44

      Det smager så fuglene synger, Anette 🙂

  • Reply
    Alice M
    torsdag 3. februar 2011 at 22:02

    Øhh.. Ikke for at være lyseslukker. Så vidt jeg ved fremstilles gederullen ikke i DK – og derfor er der ikke krav til at den er pasteuriseret!!

    Har du checket det? Man anbefaler jo gravide at passebpå med upasteuriseret ost som fx parmesan!

    • Reply
      Therese
      torsdag 3. februar 2011 at 22:11

      Yes. Den er skam pasteuriseret. Faktisk er det kun sket en gang at jeg har fundet upasteuriseret ost i et supermarked. Ellers er alt fra brie til gorgonzola pasteuriseret.

      Hos en ostehandler er det sikkert muligt at få det meste upasteuriseret.

  • Reply
    Alice M
    fredag 4. februar 2011 at 10:35

    Arh ja.. Det var også bare en Tanke, da jeg husker hvor svært en veninde havde det med at finde parmasan pasteuriseret 🙂

    • Reply
      Therese
      fredag 4. februar 2011 at 10:53

      Det er helt ok 🙂 Jeg tror også det er blevet lidt lettere, end det var før. Måske fordi man er blevet ekstra opmærksom på det.
      Det er godt at du spørger, for jeg kunne ligesågodt ikke ha’ tænkt på det, og så ville det jo være ærgerligt.

      Jeg må dog ærligt indrømme at jeg ikke spørger om parmesanen kommer fra pasteuriseret mælk, hvis jeg er ude at spise… Min (og min jordemors) holdning er “alt med måde”. Risikoen for listeria af revet ost, er ikke særlig høj, og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad man dog gør i Frankrig og Italien… der fødes da sunde børn 🙂

      Jeg er varsom, også med pålæg, som jeg ikke spiser hvis pakken har været åben mere end to dage. Det passer mig fint 🙂

  • Reply
    conny
    fredag 4. februar 2011 at 11:29

    Dejligt billede, hvor man rigtig kan nyde sandwichen, mens man scroller og scroller 😉
    Jeg tror sørme, jeg skal prøve noget med gedeost i weekenden.

  • Reply
    Jeg ELSKER gedeost - 10 bloggere der har det ligesom os + bonus
    onsdag 30. januar 2019 at 08:57

    […] Copenhagen Daily […]