Elendig sikkerhed hos Post Danmark

Jeg har før skrevet om problemerne vi har med at få leveret pakker. Fra at høre til posthuset på den anden side af vejen, blev vi rykket op til Vesterport og nu er vi så rykket til en lille kiosk på Vester Fælledvej.

I dag skulle jeg for første gang, hente en pakke dernede.

Jeg kom ind i en kiosk, hvor der stod kasser hulter til bulter, på gulvet, foran skranken og ved hylderne. På afsenderne, kunne jeg se at det var private pakker til folk, fra Wupti, Ellos og andre webshops.
Til venstre for skranken, var der et lille rum, med nogle stigereoler. På dem lå der flere pakker, hulter til bulter.

To piger, stod og kiggede ind i rummet, mens en mand ledte efter deres pakke. De havde vist været der et stykke tid, for den ene pige satte sig på en mælkekasse og sukkede dybt.
Jeg gav en anden kioskmand, pakkesedlen, og han gik ud i det lille rum. Efter 10 minutter, kom han tilbage med en lille pakke, til “Therese Nielsen”. “Er det den?”, spurgte han, og jeg svarede høfligt “Nej, det er et forkert efternavn, forkert adresse samt afsender…”. Han gik tilbage igen. Flere minutter gik, og han kom tilbage med svaret at den ikke var der…. Måske den var på Vesterport, eller også kunne jeg komme igen i morgen.
Jeg sagde til ham at han i følge pakkesedlen havde haft pakken siden den 9. Juni, og at den blev sendt retur den 22., derfor måtte han gerne tjekke endnu en gang, så jeg ikke gik forgæves på Vesterport, for så at finde ud af at pakken blev returneret…
Han sukkede, og gik ind til den anden mand og afleverede sedlen.

I mellemtiden, havde de to piger fået lov til at komme om bag og hjælpe med at lede (!?!?!). Manden fik min seddel, og efter få minutter, fandt han min pakke.
Den anden kioskmand, stak mig pakken, og sagde ikke et kvæk.  Ikke et “hov, den var jo lige dér”, eller andet, der måske kunne undskylde hans ladhed og manglende interesse for at undersøge min pakkesituation….

Jeg gik derfra, ret chokeret. De havde intet system, de lader folk finde deres egne pakker. Pakkerne står over alt, så hvis jeg kom ind og så en lille dims fra Wupti, kunne jeg reelt set, stikke den i lommen.
Det kan da ikke være rigtigt!?

Jeg har allerede to klager liggende i Post D(ic)K’s system, og kan ikke overskue at skulle sende endnu en, men det føler jeg mig nødsaget til. I morgen må jeg skrive en lang mail til dem – indtil da, kan jeg glæde mig over at dette blogindlæg bliver læst af en masse mennesker.

HA !

20 comments
  1. Kan udemærket forstå at du klager, jeg er heller ikke særlig populær hos Post danmark…. vi har i 8 år haft en postkasse, hvor det bagerste rum er til aviser, men deri bliver der gladeligt afleveret pakker, med det resultat at vi har mistet et par stykker. Vi har en stor lamineret seddel på hvor der står “Ingen addresseret post og pakker i det bagerste rum” og alligevel bliver de lagt i, for så slipper de jo for at have det med tilbage. Til trods for at der i deres egne regler står at alt addresseret skal afleveres i et aflåst rum….. se du bare at få en klage afsted og gerne med store bogstaver….

    1. Hold da kæft, Susanne. Det må de jo ikke !? Vi har undersøgt om vi kan få leveret pakkerne, ved vores opgang, når vi ikke er hjemme, men fordi vi bor i etagebyggeri, må vi ikke – så vi skal næsten altid ned på posthuset efter pakkerne, fordi postbudet ikke gider komme op på 4. sal med pakkerne, og istedet smækker en pakkeseddel i postkassen… Suk 🙂

      1. Dvs. I ikke kan få flex aflevering…. det er sgi da for dårligt, de kan bare se at få rumpen op ad trappen, motion skulle være så sundt 🙂

  2. Bliver klagerne ikke arkiveret lodret? Vi flyttede til grønthandleren i Hamletsgade, får pakker hver uge, de første par måneder var der frit valg på alle hylder (jeg fik ret mange forkerte pakker med hjem, før jeg fandt ud af, at jeg selv skulle tjekke om stregkoden passede med min seddel) – nu har de opgraderet til posthus med skranke, i bagenden af grønthandleren, sært sært sært, samme som posthus, bare elendigt personale, der hverken taler dansk, kan regne eller finde pakker.

  3. Det var dog skrækkeligt, der burde da være noget kontrol med at de har tingene i orden, for at kunne “agere” posthus…Håber virkelig at du klager over det roderi..;-D

    1. Den nærmeste, er vist i Valby, så det er desværre ikke så tæt på. Men når jeg på et tidspunkt har født en Spunk, kan det da sagtens være at jeg hellere vil gå derhen, om så det tar’ længere tid 🙂

  4. Hvor er det bare aldeles uacceptabelt!
    – Jeg tror at skod- service er en del af Post Danmarks nye image.
    I dag fandt jeg sidst på dagen en pakke til os, sat løst i spænd mellem låg og postkasse, særdeles synlig for enhver, eftersom postkassen jo sidder helt ud til gaden; – rent held at ingen havde snuppet den.
    Og jeg har oplevet allerede mange gange, at breve sendt med den høje takst (som skulle garantere netop levering næste dag), og endda postet på posthuset i håb om at de så helt sikkert kom frem næste dag…. først nåede frem flere dage senere.
    – det er godtnok gået grelt ned ad bakke, men til gengæld kommer vi så heldigvis af med flere penge….

    1. Det er så langt ude! Især med tanke på at man betaler næsten 100 spir, for at få sendt en bette pakke.

      De steder jeg kan komme til det, bestiller jeg mine webkøb med B-post, for det kan ikke betale sig at betale den dyre fragt, og af og til kommer B-posten også frem dagen efter… Meget mærkeligt firma, det dér Post DK.

  5. Aii hvad fanden er da det for noget – sådan må de sgu ikke opbevare/behandle folks pakker, som det har betalt for – du skulle næsten have taget et billede af situationen som dokumentation i klagen.

    Vi kan heldigvis hente vores oppe i et lille postkontor-område i Brugsen og andre pakker bliver afleveret i en kiosk, som virkelig har styr på det – de tjekker både navnet og det (tror jeg) 12 cifrede nummer. Men er det er de pakker som kommer med andet end post DK. 🙂

    1. Tror jeg var blevet kølhalet, hvis jeg havde taget billeder derinde 🙂 Hi hi. Men ja, under al kritik var det, og der skal bestemt rykkes på sagen.

      Vi hørte også til Brugsens postkontor, på den anden side af vejen….Men det gør vi desværre ikke mere :-/ Æv æv.

  6. Skriv til et af de der tv-programmer, der afslører sådan noget sjusk… det viser sig gang på gang, at det er eneste mulighed for at få gjort noget ved problemerne.

    Jeg har sendt min sidste pakke med Post DK. Jeg bruger fremover GLS eller DHL – servicen er både bedre og billigere. Men det dur selvfølgelig kun når man selv skal sende.

  7. Hejsa
    Kender det. PostDanmark har tidligere haft for vane at stille postsækken i opgangen. Nogle gange i et døgn eller mere.

    På et tidspunkt havde jeg bestilt noget til min mobiltelefon, og jeg ventede og ventede og rykkede afsenderen. Indtil jeg fandt på at kigge i postsækken i opgangen. Der fandt jeg min pakke plus diverse andre ting. Lækre magasiner og spændende mindre pakker. Men jeg lod dem være og ringede i stedet til postvæsenet. Holy crap, et omstillingshelvede.

    De mente tydeligvis, at jeg var hysterisk. Sækken stod jo i en opgang, så folk kunne selv finde deres breve i den, hvis det hastede så meget med at modtage et brev. Jeg påpegede ULÅST opgang ved siden af nedfaldsskakt. Tilføjede, at jeg håbede, at postbuddet kom før skraldemanden.

    Men det er bedre nu. Der er lang tid imellem at der står sække i opgangen. Så klag og klag igen. Måske virker det?

    Gitte

  8. Therese, jeg har haft nogenlunde samme oplevelse i samme kiosk. Suk, hvor er det irriterende at vores pakker fremover havner der! Posten havde forsøgt at aflevere min pakke lørdag, så da jeg gik derned mandag for at hente den, burde de jo kunne finde den. Men nej. Der stod flere postsække på gulvet som de åbenbart ikke havde fået sat i system, men de sad tydeligvis og så tv og lavede ingenting da jeg kom ind. Så jeg måtte komme tilbage senere. Der skulle de så også bruge 10 min. på at finde den. Yikes! Det var alligevel dyre bøger, og ting jeg havde glædet mig til. Måske jeg også skulle sende en klage afsted, er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der ikke synes det er godt nok.

    1. What ?! Jeg synes du skal ringe til kundeservice i morgen, og evt bede om at tale med “Tony” – det var ham jeg talte med. Han er vist noget chef for postbutikkerne i Kbh.

      Pis altså, jeg har en pakke liggende dernede, og skal hente den snart … Nægter at komme tilbage senere, de må sgu bare komme i sving !

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Måske du også vil synes om
default_featured_image.jpg

Shame on you!

Ok….det var så den første træning. Jeg kom hen til centeret, og mødtes med “bolighuset” (træneren Ilva). Jeg…
Læs mere