15 In featured/ gajolen

Lykke med flødeskum på toppen

Mens jeg skriver dette indlæg, lytter jeg til små øf fra Gajolen. Han kom nemlig ud til os i går. Fire dage før termin, og på alle måder helt fantastisk.
IMG_6229.JPG
50 cm
3292 gram

I korte træk var fødslen perfekt, for da først veerne blev gode gik der 2-3 timer før han kom ud. Inden da havde jeg ventet i 24 timer fra vandet gik, så vi er stadig indlagt fordi Gajolen skal være fri for evt infektion. De kommer og tar blodprøver her kl 11.
Fuld fødselsberetning kommer senere, men ind til da kan du læse Spunkens.

Natten er gået godt. Det er fedt at være 2 gangs mor, for jeg har ikke været utryg eller handlingslammet. Gajolen har ligget i min seng, op til brystet og puttet. Haft lidt ondt i maven, øffet lidt og babset. Det har været så hyggeligt, og sovet har vi skam også gjort.

Jeg har det godt. Er slet ikke så fysisk medtaget som første gang, og vi sprang da også portøren over og gik selv op på barselshotellet. Det har været en fordel kun at ta 6,5 kg på, er jeg sikker på.

Spunken hilste på i går. Jeg savner ham sådan nu og glæder mig til at se ham igen i eftermiddag.
Han var så sød i går, da vi Facetimede fra fødestuen “Lillebror er kommet ud af mors mave!” udbrød han spontant.
Inden de kom, havde han slet ikke kunnet være i sin lille krop, og det var så fantastisk at sidde med ham i sengen, mens han stolt holdt om sin lillebror.
Nu er jeg spændt på hvordan det blir når vi kommer hjem. Hverdagen skal indfinde sig, og Spunken skal ha lov til at være så meget med i Gajolens pasning og pleje som overhovedet muligt.

Nu er vi fire (fem med Max) i familien, og det føles helt rigtigt. Dog kan jeg ikke afvise efter denne fødsel, at jeg ikke er helt færdig med at lave børn – men spørg mig igen om et halvt år 😉 ha ha

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Mette
    søndag 26. oktober 2014 at 08:56

    Spunken har fået en konkurrent som verdens sødeste unge – men de ligner hinanden og det bli’r i familien, så det går vel 🙂

    Jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen fremover.

    Hjerteligt tillykke med ham.

  • Reply
    Susanne
    søndag 26. oktober 2014 at 08:59

    Hjertelig tillykke med vidunderet – det lyser ud af storebror, hvor stolt han er.

  • Reply
    Lene
    søndag 26. oktober 2014 at 09:46

    Hjertelig tillykke med jeres skønne dreng

  • Reply
    Catarina
    søndag 26. oktober 2014 at 11:19

    Endnu en gang stort tillykke med familieforøgelsen 🙂
    Og så synes ejg altså at det blik den lille Gajol sender er et jeg så for lidt mere end tre år siden. I forstår virkelig at lave smukke børn Therese, så det vil da næsten være synd ikke at lave lidt flere. Eller måske bare en bette lillesøster. 😀
    Aii, spøg til side, det er da vidunderligt at du har det så godt efter fødslen og at I alle befinder jer så godt.
    Knus til jer fra Fyn

  • Reply
    Abildjyden
    søndag 26. oktober 2014 at 11:56

    Også et kæmpe stort tillykke med familieforøgelsen skal lyde her fra mig. Hvor er han bare super lækker, og dejligt du ikke skal smide så mange kilo, måske er du under normalvægt når du bevæger dig hjem 🙂
    Mindes at sønnike var vokset helt vildt de par timer fra jeg to hjemmefra til yngste var født, ved ikke om du havde det på samme måde, altså Spunken pludselig var blevet vildt stor 🙂
    Jeg blev ikke mormor i går, men yngste var jo præcis en uge bag dig, hun er så første gangs, men jordmoderen mener det bliver på lørdag, yngste har en eksamen på fredag, når den er overstået slapper hun helt af, kroppen og “bebs” vil mærke det, Det kunne jo også være lidt sjov, 🙂

    Glæder mig til at følge Gajolen kontra mit barnebarn (når han/hun kommer til verden).

    Det bliver så dejligt for jer alle når du/i lander hjemme ved de 2/3 andre.

    Kæmpe kram til jer alle.

  • Reply
    Mette
    søndag 26. oktober 2014 at 12:00

    Stort tillykke, hvor er han smuk. I er bare gode til at lave nuttede børn.

  • Reply
    Anne
    søndag 26. oktober 2014 at 12:51

    Stort tillykke med den lille.

  • Reply
    Ditte P.
    søndag 26. oktober 2014 at 13:00

    Stort tillykke!

  • Reply
    Deborah
    søndag 26. oktober 2014 at 14:43

    Stort tillykke, dejligt at det er gået godt og du er i topform 🙂

  • Reply
    Christina
    søndag 26. oktober 2014 at 16:22

    Stort tillykke med den lille ny, så kær han er. Dejligt billede med den stolte storebror, der ser ned på sin lillebror 🙂

  • Reply
    frnielsen
    søndag 26. oktober 2014 at 16:56

    Hjertelig tillykke til jer med den søde lillebror -han er sød og dejlig som sin bror 🙂

  • Reply
    Ditte Olsen
    søndag 26. oktober 2014 at 22:16

    Tillykke. Han ser Skøn ud 🙂

  • Reply
    connyconny
    mandag 27. oktober 2014 at 09:47

    Tillykke med familieforøgelsen. Det ser næsten ud til, de har brugt samme form, de to dejlige unger 🙂
    God fornøjelse med at nyde familielivet i den forøgede udgave.

  • Reply
    Nola
    mandag 27. oktober 2014 at 13:08

    Rigtig hjertelig tillykke til jer alle 4 – sikke nogle skønne billeder! Det er stort at blive en familie på 4, så held og lykke med det :-))

  • Reply
    Celena
    tirsdag 28. oktober 2014 at 11:06

    Tillykke 🙂 I am so excited for you all!!!!!