1 In tirsdagstippet

Tirsdagstippet #15

En tirsdag med få, men lange tips 😉 Indlægget indeholder reklame for reklame og lidt mere om reklame. Ingen affiliatelinks, men et link til støvler fra Reima som jeg samarbejder med her i vinteren 2019/2020.

Ugens tv

Ugen plus det løse med Huxi Back – Det er et fint program, og Huxi er underholdende i sig selv. Jeg er vild med hans tørre humor og skarpe satiriske pen. I programmet fra i søndags, taler han om “influencere”. Altså dem der – groft sagt – får penge for at reklamere for ting, på de sociale medier.

Det var med blandede følelser jeg så det, men jeg så det hele. Samtidig kan jeg virkelig godt forstå folks aversion imod influencere, når den slags slemme eksempler vises, som i denne udsendelse. Jeg vil ikke udtale mig om de viste klip. Derimod vil jeg opfordre til at man ALTID har i mente at influencere ikke er dem man skal gå til for lægehjælp eller den slags. Derimod synes jeg at influencere er gode til at inspirere og motivere, når det fx. gælder madlavning, have/bolig-inspiration, nyeste mode, skønhedstips og den slags. På lige fod med dameblade og andre reklamer.

Hvis man bruger +30 timer om ugen, kun på sin blog og sociale kanaler, kan jeg virkelig godt forstå at man vil forsøge at KUN lave det. Gøre det til sin levevej. At nogle så lykkes bedre med det end andre, nogle har særlige målgrupper og nogle hopper fra økologisk sundhed til nemme færdigretter for hver uge der går…. det er vel bare sådan det er. Man kan som læser/følger altid scrolle videre, eller helt stoppe med at følge vedkommende.

Nå, det blev en længere svada. Uanset går jeg her på bloggen på på Instagram, 100% ind for åbenhed og jeg svarer meget gerne på spørgsmål omkring min egen brug af reklame og mine brandsamarbejder.

Ugens børnetips

Vinterstøvler – Denne vinter samarbejder jeg med Reima. Drengene har blandt andet fået hvert deres par vinterstøvler, der ankom med posten i går. Tykke, varme, forede støvler. Der var sure miner da det gik op for dem at det endnu ikke er koldt nok til at have dem på – der må være grænser for hvor sure sokker jeg skal vaske. Støvlerne kommer i størrelse 20-38 og koster 699 kroner.

Tingeltangel og små gaver – “Lirum larum leg” er altid min “go-to” hvis jeg skal købe noget småtteri, et flot puslespil, lækre bamser eller julegaver til andres børn/piger. Jeg elsker deres udvalg, og der er noget for enhver smag. I dag har jeg købt en fin skolestartsbog som skal gives i gave til Gajolen på fredag, fra hans storebror.

Mærker i tøjet – Jeg har altid mærker i drengenes tøj. Det er ikke fordi tøjet ALDRIG bliver væk, men især en lap hvor der står barnets navn og klasse, kan være en god idé. Nu starter Gajolen i skole til næste år, og så skal alt mærkes igen. Der findes flere steder at bestille de navnelapper, men fx. har “Identiketter” fine lapper med mumitrolde.

Det var alt for denne omgang

Det er de tips jeg når for denne omgang. Jeg har meget om ørerne disse dage, med fødselsdag i familien, min virksomhed og hamsterhjulet der er startet igen efter en ellers så overordentlig skøn efterårsferie.

Jeg håber din hverdag er god ved dig.

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Anne
    tirsdag 22. oktober 2019 at 15:43

    Jeg er slet slet ikke enig i, at man bare kan hoppe/scrolle videre, sådan fungerer vores hjerner ikke, lige så snart, at vi ser et produktnavn fremhævet, så lagrer det sig i en af skufferne i vores hoveder og bliver liggende der mere eller mindre aktivt.
    Der er lavet store undersøgelser omk allerede for mange mange år siden, da vi kun så reklamer på tryk samt i biografen. Man kan sige til sig selv, at man ikke lader sig påvirke, men det gør man.

    Jeg kan jo se, at du lige hivet fat i præcis det eksempel, som jeg har fremhævet tidligere i dag, og det som jeg forsøgte at sætte spot på, var jo ikke, om man måtte eller kunne reklamere, det må man virkelig selv om, men jeg tænker, at det ville være fint, hvis firmaerne selv var lidt mere kritiske. Det er ikke troværdigt og rigtigt mange er bare fyldt op.
    Skeler man lidt til udlandet, så er man allerede en faldende tendens til den slags ‘lotteri’samarbejde, hvor det er mere held end forstand, hvis der faktisk er sammenhæng mellem værdier.
    Jeg følger nærmest kun dig og så 2-3 stk mere, som reklamerer på IG og blog, og hos jer hænger jeg ved pga et lidt mere dybt indblik i personen bag, men jeg bifalder det på ingen måde, reklamerne altså.

    Jeg kan godt følge tanken om, at man gerne vil leve af at blogge og være aktiv på medierne, men der er flere måder at gøre det på, tænker jeg, og en kritisk tilgang til samarbejde kunne være en del af det, fra både den ene og den anden side af reklamepengene.

  • Leave a Reply